Popis: Navzdory blížícímu se narození prvního potomka dělá všedně vyhlížející třicátník Henrik vše pro to, aby si zachoval iluzi konvencemi nespoutaného mládí. Nezanedbatelnou součástí jeho milostného vztahu je pubertální vtipkování, které, zdá se, partnerce nevadí. Když sympatická Tone pořádá v nově pořízeném domě poklidný večírek pro přátele a kolegy z práce, vytratí se Henrik raději za kamarády ze střední, s nimiž jej pojí náruživá obliba divokých pijatyk a obhroublého humoru. Za jeho nejapným chováním se však schovává nejistota člověka, jenž okolnímu světu uniká za pomoci ironie. Trpkostí prodchnutá psychologická studie sází na autenticitu a vynikající herecké výkony. Především Henrik Rafaelsen, známý z nedávné úspěšné komedie Happy, Happy, rozehrál svého problematického titulního hrdinu hned v několika polohách, jejichž úspěšným kombinováním dosahuje provokující nejednoznačnosti.(MFF Karlovy Vary)
Popis: „Když listujeme albem fotografií, vidíme jen šťastné chvíle našeho života. Nikdo nechce mít snímek události, na niž by rád zapomenul,“ říká hlavní postava filmu Sy Parris. Už dvacet let dělá fotky v místním obchodním domě a vede dost smutný a osamělý život. Ti, co se sem přijdou vyfotit, si sotva všimnou muže za pultem. Jen Nina Yorkinová se na něho vždy usměje, pozdraví ho a odnese si další snímek šťastné rodinky. Yorkinovi jsou jeho nejlepší zákazníci - Sy sledoval před hledáček lásku Niny a jejího manžela Willa, viděl, jak jejich nyní devítiletý syn Jakob vyrůstá z plenek, ví všechno o jejich rodinných prázdninách. A protože svou práci dělá zodpovědně a dokonale, ve svém archivu schraňuje i fotografie, které vypovídají mnohem víc o osobním životě těch druhých. Jak rád by se stal součástí Yorkinovy rodiny, která z jeho pohledu má všechno, co on postrádá. Jenže pak zjistí, že není zdaleka tak dokonalá, rozhodne se, že s tím musí něco udělat a jeho záchranná mise končí bizarní konfrontací... Film režíroval Mark Romanek, v hlavní roli uvidíme Robina Williamse. [Zdroj: HBO](oficiální text distributora)
Silné téma, vynikající scénář plný zvratů a životní herecké výkony poskládaly dohromady thriller o pátrání po dvou zmizelých děvčatech, který je napínavý až k nesnesení. Keller Dover (Hugh Jackman) čelí asi nejhorší noční můře každého rodiče, jeho šestiletá dcera Anna a její kamarádka Joy jednoho večera na Díkuvzdání zmizí. Jejich hledání nebere konce, hodiny se vlečnou a dívky jsou stále pohřešovány. Do objektu zájmu se při pátrání dostane zchátralý karavan, který parkoval před jejich domem a u kterého si dívky naposledy hrály. K případu je povolán detektiv Loki (Jake Gyllenhaal), který zatýká řidiče karavanu, retardovaného Alexe Jonese (Paul Dano), ale pro nedostatek důkazů je Jones po nějaké době propuštěn. Oficiální pátrání sice stále pokračuje, ale Dover se cítí bezradný, jeho strach se mísí se vztekem a zlobou. Bere spravedlnost do svých rukou a bez ohledu na následky se rozhodne vyslechnout jediné pojítko k případu sám, po svém a bez rukaviček.(Bontonfilm)
Popis: Film vypráví příběh neústupného válečného veterána Walta Kowalského, který si s přibývajícím věkem uvědomuje, že na nový svět už nestačí. Musí se konfrontovat jak se sousedy rozličného etnického původu, tak se svými hluboce zakořeněnými předsudky. Všechny staré sousedy postupně nahradili imigranti, kterými Walt ze srdce pohrdá. Podzim svého života tak spíš přežívá než dožívá. Až do oné noci, kdy se mu někdo pokusí ukrást jeho chloubu – nablýskaný sporťák Gran Torino. Elegantní tvary auta zapůsobí na Waltova neprůbojného souseda Thaa, který si krádeží snaží získat respekt v partě mladých výtržníků. Thaova rodina trvá na tom, aby si chlapec u Walta svůj nerozvážný čin odpracoval. Walt nakonec podlehne a vyzve mladíka k tomu, aby své aktivity nasměroval ve prospěch okolí. Díky Thaovi a jeho dobrosrdečné rodině Walt prozře a snad poprvé v životě se na své sousedy dívá bez předsudků. Veterán postupně odkryje i tu část duše, kterou skrývá již od války...
Laura (Heike Makatsch) a Nils (Mark Waschke) se chtějí odstěhovat z velkoměsta na předměstí se svou malou dcerkou Fanny, daleko od znečištěného vzduchu. Jenže místo, které si vybrali je bránou do komunity s názvem „Šestnáct dubů". Stráž u brány kontroluje nové příchozí a nikdo se nedostane dovnitř bez povolení. Jak se zdá, je to bezpečné a zdravé prostředí pro malou Fanny. Ale na uvítacím večírku se sousedy začne mít Laura podezření, že je zde něco divného. Všechny ženy jsou úžasně krásné a s věčně dobrou náladou, kterou jim udržují tabletky od místního lékaře. Všichni muži se dobře baví- a když Nils na doporučení zapne pozdě v noci televizi, vidí ve filmu pro dospělé hrát někoho, kdo vypadá hodně podobně jako jejich sousedka Marlene...(TV Barrandov)
Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš.(Česká televize)
Popis: Na počátku celého projektu stála myšlenka natočit příběh o únosu, do něhož by bylo včleněné téma Stockholmského syndromu. Nakonec se tvůrci rozhodli vybrat si méně přímočarou cestu a natočit příběh ze zdánlivě každodenního života. Sledujeme především čistě psychologický film, který je postavený na principu, kdy divák je nucen přemýšlet spolu s postavami o nich, o jejich motivacích, způsobu uvažování a záměrech.(Festival španělských filmů La Película)
Popis: Pátý celovečerní film režiséra Františka Vláčila - počítáme-li rozlehlou vančurovskou poému MARKETA LAZAROVÁ "jen za jeden" - je jeho čtvrtou výpravou do historie. Na rozdíl od předchozích tří, ĎÁBLOVY PASTI, MARKETY a ÚDOLÍ VČEL, jde tentokrát o historii nedávnou, jejíž pamětníci budou tvořit většinu publika. ADELHEID se odehrává po konci druhé světové války v pohraničí, na severní Moravě. V čase oné neklidné hranice, kdy tu ještě žije neodsunuté německé obyvatelstvo, kdy mezi ním vedle zdeptaných a usmýkaných válkou a porážkou jsou i nepoučitelní, snažící se mstít a zabíjet. A kdy sem z vnitrozemí začínají proudit ti, kdo odsud museli kdysi utéci, a s nimi i nový osadníci, kdy s poctivými sem táhne i dav rabovatelů. Tuhle spletitou, dramatickou podobu místa a času navozuje Körnerův a Vláčilův film v dynamické vstupní scéně příjezdu bývalého důstojníka západní armády Viktora Chotovického, který má převzít správu majetku největšího nácka v kraji Heidemanna. A tento začátek je také až do samotného závěru jediným místem filmu, kde se šířeji rozevře kulisa doby. Neznamená to, že by však ve filmu chyběla. Podmiňju totiž celý příběh Viktora a Heidemannovy dcery Adelheid, sloužící mu na zámečku, jenž za války patřil jejímu otci. Vstupuje sem nejen jako minulost, kterou je každý člověk svázán, ale i jako přítomnost - v návštěvách strážmistra a jeho pomocníčka na zámečku, který je trvalým místem děje, a v závěrečném vystoupení bratra Adelheid, údajně padlého na východní frontě. Vstupuje sem, do místa jakoby odloušeného od okolního světa, navzdory iluzi, kterou si Viktor snaží vytvořit. Je to zvláštní hrdina: nevedla ho sem ani vášeň mstitele, ani touha po zbohatnutí, ani budovatelský elán. Přichází unaven válkou, nemocný osamělý. Člověk, který toužil po domově, nenašel ho a teď hledá aspoň klid a zdání domova. Upne se k Adelheid, upne se k ní tím více, čím víc poznává její lidskou tragédii. Nevidí v ní "Němku", ale člověka, a i když mezi ní a jím stojí přehrada řeči, hledá u ní porozumění, cit, věří v to, že může překonat minulost, hledá lidský kontakt. Složitý vývoj vztahu těchto dvou, plný napětí, chvilek porozumění, i nového odcizování, je jádrem filmu, vylíčeným s jemným citem pro všechno "nedefinovatelné", co v takové situaci mezi lidmi existuje a vzniká. Každý z nich vlkádá do tohoto vztahu své zázemí, a právě o něj se nakones Viktorova iluze konečně nalezeného domova a citového pouta rozbíjí. Není to hra, ale opravdový zápas těchto dvou se vším, co je v nich a kolem nich. Není to romantický příběh "velké lásky", spíš smutná a z hlediska z hrdiny nakonec i trochu trapná historie, protože se pokoušel vytvořit cosi, čím se chtěl vzepřít času a včerejšku, najít novou jistotu tam, kde byla už předtím zviklána a odsouzena ke zmaru. Vláčil s velkým citem pro vnitřní atmosféru příběhu rozehrává vztah obou hlavních hrdinů, odhaluje jejich tajemství, vrší postupně všechno to, co nakonec vytvoří vnitřní svět jeho filmu.(oficiální text distributora)
Popis: V rodinném sídle Hajnů se odvíjí příběh profesora Švejcara, který se oženil víc z prospěchu než z lásky se Soňou, dcerou továrníka Hajna. Až po svatbě profesor zjistí, že rod je poznamenán dědičným šílenstvím. Sonin strýc Cyril trpí představou, že je neviditelný, a choroba se začíná projevovat i u mladé ženy. Švejcar se však nechce vzdát bohatství a výhod, které vyženil.(oficiální text distributora)