Popis: Studentka literatury Anastasia (Dakota Johnson) je podle vlastních slov nezajímavá a nudná „šedá myš" s nízkým sebevědomím, pravý opak tajemného podnikatele Christiana Greye (Jamie Dornan), kterého přišla vyzpovídat pro článek do studentského časopisu. Přestože se ji Grey svým chladným a odměřeným chováním snaží odradit, má ho plnou hlavu, což ještě prohloubí jejich opakovaná pracovní setkání. Bez ohledu na to, že ji varuje, jak je komplikovaný a ve zlověstných náznacích mluví o svém specifickém vkusu, není Anastasia jeho přitažlivosti schopná odolat. Ani Grey však není vůči téhle plaché dívce imunní a postupně ji začne otevírat dveře do své třinácté komnaty. Pokud do nich Anastasia vstoupí, pozná pravého Christiana Greye. Na posteli určené jen pro vyvolené zároveň pozná pravou Anastasii – své touhy, své vášně, svou živočišnost. Až z toho jde strach.
Popis: Pokud si myslíte, že vstupem do manželství pro Anastasii (Dakota Johnson) a Christiana (Jamie Dornan) končí veškerá legrace a že legendární Červenou mučírnu předělají na dětský pokoj, nemůžete se víc mýlit. Vynalézavost a fantazie novomanželů nezná mezí, zvlášť když je díky Christianově pohádkovému bohatství opravdu nemusí nic limitovat. Ana se však nechce stát manželkou uvězněnou ve zlaté kleci a je rozhodnutá pokračovat v úspěšně rozjeté kariéře knižní redaktorky, což Christian snáší se skřípěním zubů. Rostoucí emancipace jeho ženy se však záhy stane „bezpečnostním rizikem“, protože z minulosti se vynoří bývalý Anin kolega Jack Hyde, který má s oběma nevyřízené účty a pro pomstu je schopen udělat cokoliv. Jenže Anastasia už dávno není ta rozklepaná studentka, jež má napsat rozhovor s miliardářem, ale čím dál sebevědomější paní Greyová, která ví, že i svoboda může mít až padesát odstínů, a o žádný z nich nechce přijít – Jacku Hydeovi a dokonce i manželovi navzdory.(CinemArt)
Popis: Odstíny šedi skončily ve chvíli, kdy Anastasia přestala hrát podle Greyových pravidel a bez okolků ho opustila. Dosavadní lovec a dravec se ocitá v pro něj neznámé životní situaci a navíc si uvědomuje, že se do Anastasie zamiloval. Té se sice nechce vrátit do světa, ve kterém naplňovala roli poddajné studentky, ale Christianovu kouzlu odolat stejně nedokáže. Nevědomky se tak vystavuje velikému nebezpečí. Z Greyovy minulosti se náhle začnou vynořovat temné stíny, které pomáhaly vytvořit jeho komplikovanou osobnost. A těm rozhodně není po chuti, že „jejich" Christian podlehl tak banálnímu a slabošskému citu, jakým je láska.(CinemArt CZ)
Popis: Třpytivé vody Karibiku jsou pro darebáckého, ale šarmantního kapitána Jacka Sparrowa nevyčerpatelným zdrojem tajemných a vzrušujících dobrodružství. Jeho idylický život se však razantně změní ve chvíli, kdy se lstivý kapitán Barbossa zmocní jeho lodi Černá perla a napadne město Port Royal, odkud unese guvernérovu okouzlující dceru Elizabeth Swann. Její kamarád z dětství Will Turner se spolu s Jackem vydává na palubě nejrychlejší lodi britské flotily na odvážnou výpravu za záchranou Elizabeth a ukradené Černé perly. V patách je jim Elizabethin snoubenec, sympatický a ctižádostivý Commodore Norrington. Will ale netuší, že je Barbossa i s celou svou pirátskou posádkou pod vlivem prokletí, které jej odsuzuje k věčnému životu ve světě nemrtvých a každou noc jej proměňuje v živého kostlivce. Kletbu může zlomit pouze vrácení ukradené části prokletého pokladu na jeho původní místo. Posádky obou lodí se vydávají vstříc vzrušujícímu střetnutí s Barbossou na tajemný ostrov Isla de Muerta. Když pak pozvednou své meče k souboji s obávanými piráty Karibiku, je v sázce Jackova pomsta, Černá perla, zapomenutý poklad, zlomení kletby nad Barbossou a jeho posádkou, osud britské námořní flotily a v neposlední řadě také životy našich statečných hrdinů.
Zfilmování populární stejnojmenné knihy autora Blanky Lipinské ukazuje Lauru Biel (Anna Maria Sieklucka), úspěšnou hotelovou manažerku, jejíž manžel ale sedí do noci u počítače a jí nezbývá než si vybrat shodného robertka. Na dovolené na Sicílii ji ale zahlédne mladý gangster Massimo Torricelli (Michele Morrone), kterému nedávno zastřelili otce (dost krvavě a před očima). Massimo se do Laury zamiluje, unese ji a sdělí ji, že ji bude 365 dní držet v luxusní vile, dokud se do něho nezamiluje. Tento produkt byl uveden jako první polský erotický film a obsahuje ostře řezané mužské tváře a těla, krásné ženy, bohaté stoly, úchvatnou sicilskou krajinu a moře, luxusní vily a jachty tak, aby byl divák spokojen.(Peabody)
Popis: Po vašem poprvé už nebude život jako dřív. Hlavní hrdinka Tessa je vzorem hodné holky. Příkladná pilná studentka, vzorná dcera, pozorná a věrná kamarádka, skvělá studentka prvního semestru s velkými ambicemi a plány do budoucna. Její učebnicový životní plán ovšem nepočítal s tím, že se objeví tajemný kluk Harding Scott. Nijak zvlášť oblíbený, drzý a nafoukaný samotář s pronikavým pohledem a s pověstí „od něj se drž radši dál“. Je nebezpečný... a nebezpečně přitažlivý. Zakázané ovoce přitahuje i hodné holky a Tessa se přes veškerá varování vrhá do vztahu, který se všeho nejvíc připomíná horskou dráhu. Je stejně děsivý jako vzrušující, přináší pláč i nepopsatelné štěstí, něhu i krutost a nikdy nejede v klidu po rovině. Má takhle vypadat láska? Síla jejich vztahu a vášně mění všechno, co doteď znala a co od svého života čekala.(Bontonfilm)
Hodná dívka Tessa a tajemný Hardin se propadli do vzájemné osudové lásky. Na ničem jiném nezáleží a ani jeden z nich nemá co ztratit. Až na to, že mohou ztratit jeden druhého, tedy vlastně úplně všechno. A právě takové nebezpečí hrozí ve chvíli, kdy se Tessa dozví o sázce, která jejich vášni předcházela, a jedno Hardinovo ošklivé tajemství z minulosti. Hardin býval krutý a nepoddajný, uměl dívky využít a odkopnout. Teď je to on, kdo by mohl skončit se zlomeným srdcem, kdo bez toho druhého nemůže žít. Udělal obrovskou chybu, díky níž může láska jeho života skončit. Dokáže překonat stíny minulosti a vybojovat svou lásku zpět? Nebude to snadné. Silná láska a divoký vztah totiž Tessu změnily, už není tou nevinnou dívenkou. Stále je zamilovaná, ale současně je silnější a dospělejší. Určitě nechce skončit v slzách. Nový kluk, který se v jejím životě objevil, je navíc pozorný a hodný. S ním by její srdce mohlo najít klid... je ale klid to, co opravdu chce? Nezvítězí nakonec elektrizující doteky, nenasytné polibky a žhavá touha, kterou umí vzbudit jenom zlobivý Hardin Scott?(Bontonfilm)
Popis: Příběhy jedné historické generace - stárnoucích rodičů, dospívající mládeže a malých dětí. Děj je zasazen do konce šedesátých let - podzim 67 až léto 68 s krátkým epilogem přesahujícím do let sedmdesátých. Pražská vilová čtvrť Hanspaulka, jemná poetika a humorná nadsázka jsou charakteristické pro mozaikové vyprávění paralelních životních osudů tří generací mužů a žen ve zvláštním období našich dějin v roce 1968.
Popis: Film Vlk z Wall Street přináší podívanou z doby, kdy na Wall Street vládla pravidla Divokého Západu. Jen místo pistolníků na koních se tu prohánějí jachty a nahé blondýny a místo prachu nad prérií víří vzduchem bankovky. Někdy dokázal vydělat i 12 milionů dolarů za pouhé tři minuty. A peníze uměl také pěkně roztáčet. V jeho kancelářích běžně defilovala nahá dívčí dechovka, šňupaly se velehory kokainu, pořádaly se závody v házení trpaslíky, opice jezdily na kolečkových bruslích a se svou ženou souložil na matraci ze samých bankovek. Když mu v Londýně na večírku došly drogy, vzbudil svou newyorskou sekretářku, aby mu je poslala soukromým tryskáčem. Po každém velkém mejdanu ale přichází i odpovídající kocovina. Zvlášť, pokud kouzlení s akciemi je více než jen kreativní. FBI vás pak chce zatknout a mnoho dalších se chce pomstít.
Příběh o záhadě… Záhadě uvnitř vnitřních světů… Rozvíjející se kolem ženy… Ženy zamilované a v nesnázích. Herečka Nikki Grace se připravuje na největší roli svého života, ale když se zamiluje do svého kolegy, zjistí, že se její život začíná podobat fiktivnímu filmu, který právě točí. Navíc odhaluje, že tento současný film je remakem polského snímku 47, který nebyl nikdy dokončen kvůli nevyslovené tragédii. A to je jen začátek. Brzy se na filmovém plátně rozpoutá zdánlivě nekonečný útok nepopsatelně bizarních situací: sitcom představující lidi v králičích kostýmech, paralelní příběh zasazený do zimního Polska, dům plný tančících prostitutek, šroubováky v břiše… a mnohem, mnohem víc. Jakmile přijdou závěrečné objasňující záběry filmu, budou i skalní Lynchovi fanoušci lapat po dechu. To, co nejvíce odlišuje Inland Empire od předchozích Lynchových filmů, je formát, na který točil. Toto je poprvé, kdy si vybral natáčení na digitální kameru, a jakkoliv je toto rozhodnutí v první chvíli nepříjemné, zrnité obrazy zapojují do hry hrůzostrašné a oblíbené kouzlo. Snímkem Inland Empire přináší David Lynch svou nejvíce avantgardní, abstraktní a neproniknutelnou vizi v celé své kariéře. Tříhodinová horečná noční můra hraného filmu bere základní strukturu Mulholland Drive a ještě více ji činí neovladatelnou.Inland Empire je snad tím nejabstraktnějším dílem Davida Lynche od dob Mazací hlavy, avšak jak sám autor doufá, dostane se tento snímek i do srdcí 14letých amerických dívek. Každopádně tu vyvstává jednoznačná otázka: Bude to dávat smysl? A David Lynch odpovídá: „Mělo by to dávat naprosto perfektní smysl.“ Když se někdo zeptá Davida Lynche na to, o čem Inland Empire je, odpoví: „Je to o ženě v nesnázích, a je to tajemné, a to je vše, co bych k tomu řekl.“ Když uvádí projekce svého filmu, nadhodí někdy Lynch klíč ve formě citace: „Jsme jako pavouci. Utkáváme si svůj život a pak se po něm pohybujeme. Jsme jako snílci, kteří sní a pak v tomto snu žijí. A to platí pro celý svět.“Pochopení filmů Davida Lynche není nikdy snadné. Ale se svým novým snímkem Inland Empire je mistr záhad a děsu ještě více neproniknutelný než když před tím. Šest let po úspěchu Mulholland Drive (2001) se Lynch vrací, aby si dobíral diváky ďábelskou skládankou. Lynchův temný příběh je film ve filmu, ve kterém nás provede děsivým labyrintem vnitřního světa hollywoodské herečky, kterou hraje Laura Dernová, která zároveň film koprodukovala. Film přepíná vzad i vpřed mezi realitou a fantazií, mezi skutečným životem herečky a její filmovou postavou, a je vyplněn hrůznými obrazy, nepříjemnými zvuky a temnými proroctvími. Lynch si je vědom toho, že diváci budou muset pracovat a hodně přemýšlet. „Každý film je jako vstup do nového světa, vstup do neznáma. Ale neměli byste se bát použít svoji intuici a pocit, myslet svým vlastním způsobem; mít zkušenosti a věřit svým vědomostem,“ říká režisér.Lynch, který naprosto boří pravidla filmu, klade na diváka nároky svým neustálým přepínáním časoprostoru a zapojením skládačkové představivosti, a přiznává, že často sám nevěděl, kam jít dál v utváření filmu, natáčení scén. „Střih do další scény může být velmi překvapivý a to je zázrak filmu – jak se přemísťujeme z jednoho místa na druhé a možnosti těchto míst, do kterých vstupujeme, jsou svým způsobem nekonečné. Jak dokážeme vidět sami sebe a pohybovat se tam – to je to, co mne pohání vpřed,“ říká Lynch a pokračuje. „Film je tak nádherný jazyk. Film je něco, co si pohrává s věcmi za hranicí slov, a to je krásné. Nechat se unášet filmem je jako plout s hudbou, vaše mysl cestuje s ním, je to tak fantastické. Vstupte a zažijte něco neobyčejného v naprosto odlišném světě.“ Justin Theroux, který hraje ve filmu milence Laury Dernové, říká, že vždy přemýšlel o filmech Davida Lynche jako o koupi nové jazzové nahrávky. Nejlepší je nechat, aby ten film prošel kolem vás. „Posaďte se a vydejte se na jízdu.“Natáčená bez scénářeHerci pracovali na filmu 2 a ½ roku, ale za celou dobu nedostali do ruky scénář. „Každý den se ubíral jiným směrem, každý den měl jinou myšlenku,“ říká Dernová. „Všichni z nás, stejně jako vy, jsme zažívali Davidovu vizi poprvé,“ pokračuje, „protože tu od začátku nebyl předem daný scénář nebo plán. Film se přes nás převaloval a naše zkušenost s ním byla stejná jako ta vaše.“ Dernová film poprvé viděla až na premiéře na festivalu v Benátkách. „Pravda je, že jsem nevěděla, koho hraji, a nevím to stále, a těším se, až ten film uvidím a dozvím se víc.“ Na festivalu v Benátkách byl také David Lynch oceněn Zlatým lvem za celoživotní dílo a ve svých 60 letech se tak stal nejmladším držitelem tohoto ocenění. Lynch říká: „Jsem skutečně poctěn, že dostávám tuto cenu. Teprve včera mi bylo 19 a nyní dostávám toto ocenění.“Digitální změnaInland Empire je první z řady úspěšných filmů Davida Lynche, který byl zcela natočen na digitální kameru – s přístrojem Sony DSR-PD150. „Začal jsem pracovat s digitálním videem s mými webovými stránkami a zcela jsem se do tohoto média zamiloval. Je to neuvěřitelné, ta svoboda a ty nekonečné možnosti, které přináší, jak při natáčení, tak i v post-produkci.“ Po natáčení Lynch uvedl, že již nikdy nebude točit na filmový pás. „Pro mne neexistuje cesta zpět k filmu. Skončil jsem s ním. Mám rád abstrakci. Film je nádherné médium, ale je velmi pomalé a nemáte šanci si vyzkoušet řadu věcí. S DV tyto možnosti máte. A v post-produkci můžete udělat vše, co chcete.“ DV dalo Lynchovi také svobodu v tom, že nemusel nikomu vysvětlovat své záměry – jak finančníkům, tak i sám sobě – než začal natáčet. „Vysvětlovat věci slovy je vždy velký problém,“ přiznává.Výrobní proces s DV popisuje jako cestu „velkého zkoumání“ k odhalení, jaký bude jeho film. „Píši, kudy chodím,“ říká. „Věřím v jednotu věcí. Když máte jednu část a pak druhou část, která se k té první nehodí, je zvláštní přijít na to, že po tom všem k sobě pasují. Je to zcela nádherná věc.“ Lynch také věří, že s pomocí DV získá od herců jiný druh výkonu. „Když vyčerpáte film, musíte zastavit a přeložit nový pásek a během této doby někdy vyprchá onen nabytý a potřebný žár. Ale s tímto médiem můžete tento žár udržet a budovat ho, a je hezké do sledovat.“ Z této svobody také těžila především Laura Dernová. „Ona je naprosto úžasnou herečkou. Někteří lidé dostanou roli a dělají své věci, ale někteří mají v sobě mnohem víc a obvykle nedostanou příležitost to ukázat,“ dodává režisér. Ke kvalitě filmu natočeného na DV Lynch říká: „Vypadá to jinak. Někdo by mohl říci, že to vypadá špatně. Ale mně to připomíná počátky 35mm filmu, který neměl tu dnešní kvalitu. Když máte slabý obraz, je tu mnohem více prostoru pro snění.“Práce ad hocKdyž dával David Lynch v roce 2005 interview, hovořil o natáčecím procesu Inland Empire. Říkal: „Nikdy dříve jsem nepracoval na projektu takovýmto způsobem. Nevím přesně, jak se tato věc rozvine… Tento film je úplně jiný, protože nemám scénář. Píši ty věci scénu za scénou a většina z nich je natočena a nemám ani příliš tušení, jak to skončí. Je to risk, ale já mám tento pocit, protože všechny věci jsou jednotné, tato myšlenka v tomto pokoji se bude nějakým způsobem hodit k tamté myšlence v růžovém pokoji.“ Každé ráno rozdal Lynch hercům několik stránek čerstvě napsaných dialogů. „David nám nikdy nedal scénář, dal nám jen popis scén, takové krátké 10 stránkové materiály. A pak jsme šli na konci dne domů a dal nám další, nebo nám dal tři najednou. Občas se ty scény zdály propojené, občas na sebe vůbec nenavazovaly. Takže skutečný proces (natáčení) se zdál být téměř stejný jako to, když se na film díváte, což zahrnuje to, jak si spojíte věci dohromady, když odcházíte z kina,“ říká Justin Theroux.Většina filmu byla natočena v Łodź v Polsku, s místními herci jako např. Karolinou Gruszkovou, Krzysztofem Majchrzakem, Leonem Niemczykem, Piotrem Andrzejewskim a umělci místního cirkusu Cyrk Zalewski. Část natáčení se také uskutečnila v Los Angeles a v roce 2006 se Lynch vrátil z Polska, aby film dokončil. Inland Empire také pokračuje v Lynchově tradici pojmenovávat své projekty podle místa, kde byly natočeny.FinancováníVětšinu nákladů hradil Lynch ze svých vlastních zdrojů, společně s pomocí Mary Sweeneyové, své dlouholeté spolupracovnice. Film také zčásti financovala francouzská produkční společnost Canal Plus, která již dříve poskytla prostředky k třem Lynchovým filmům. Rozpočet Inland Empire není přesně znám.(oficiální text distributora)