Popis: Sedmnáctiletá Mia má všechno, o čem kdy snila - úžasnou rodinu, milujícího přítele a právě ji přijali na prestižní hudební školu. Stojí však před vážným životním rozhodnutím - bude následovat svůj sen o kariéře violoncellistky nebo dá přednost své lásce a zůstane s milovaným Adamem? V jedno zimní ráno se však všechno změní - Mia ztratí milované rodiče i bratra. Najednou vidí samu sebe, jak leží na nemocniční posteli napojena na přístroje a před očima se jí odvíjí celý život. Vidí všechny své blízké a hlavně Adama, prosícího, aby se vrátila k němu. Včera řešila svou budoucnost, dnes stojí před jedinou osudovou otázkou: Zůstanu?
Popis: Řím, drogy a opera. Studie nezdravého vztahu mezi matkou a synem v režii Bernarda Bertolucciho.Operní zpěvačka Caterina Silveriová se po smrti manžela stěhuje z New Yorku do Itálie. Bere s sebou i patnáctiletého syna Joea. Caterina se v milovaném Římě brzy zcela pohrouží do práce na Verdiho operách. Jako blesk z čistého nebe však záhy přichází zjištění, že se Joe dostal do špatné společnosti a je závislý na drogách. Zoufalá matka se snaží napravit důsledky své nevšímavosti a všemi možnými prostředky syna závislosti zbavit. Společně se vydávají na cestu po Itálii, navštíví Verdiho dům. Vztah dvojice brzy překračuje hranice vztahu matky a syna a zároveň na povrch vyplouvá staré tajemství, které postupně získává na důležitosti...Osmý film Bernarda Bertolucciho předcházela skandální pověst, podobně jako další režisérovy snímky ze 70.let – Poslední tango v Paříži (1972) či Dvacáté století (1976). Italská cenzura byla sexuálním napětím mezi matkou a synem natolik pobouřena, že Bertoluccimu zprvu znemožnila natáčet v Itálii a do hlavních rolí obsadit italské herce. Obsazení titulních herců Američany bylo tak východiskem z nouze, pro Matthewa Barryho, který hraje Joea, se jednalo o filmový debut. Snímek je věnován scenáristovi Francovi Arcallimu, který byl spoluautorem námětu Luny a zemřel v průběhu jejího natáčení uprostřed práce na Leoneho filmu Tenkrát v Americe.(Česká televize)
Ve své době - v druhé půli 80. let - mimořádně závažný film, věnovaný negativním dopadům fotbalového chuligánství. Režisér Karel Smyczek sugestivně ukazuje, jak lidé spojení primitivním sportovním fanděním snadno podléhají agresivním choutkám, jak vzájemné hecování vede k tragickým činům, jichž by se jedinec sám o sobě nedopustil. Příběh je inspirován skutečným případem, kdy skupina většinou mladistvých vlajkonošů zdemolovala nejen vlakovou soupravu, v němž cestovali na fotbalový zápas, ale ohrožovali navíc spolucestující i osamělou průvodčí. Stále působivá výpověď si všímá i mravní devastace, i rodiče pachatelů odmítají přijmout svůj díl odpovědnosti.(Bontonfilm)
Hlavní hrdina snímku, londýnský muslimský policista, se musí potýkat jak s obviňováním ze zrady svých souvěrců, tak s rasovými a náboženskými předsudky kolegů z policejního sboru. V oddělení mu nedůvěřují, protože je muslim, ale nedůvěřují mu ani v mešitě, protože je policista. (ČSFD)
Popis: Dokument Australanky Rhondy Byrne shrnuje všechny teorie posledních sedmdesáti let v oblasti osobního rozvoje a pozitivního myšlení. Celý je založen na zkušenostech účinkujících psychologů a "učitelů úspěchu", kteří se osobně před natáčením neznali a každý z nich působil samostatně. Valná většina také o tomto žhavém tématu, který mimochodem odstartoval v polovině minulého století americký průkopník osobního rozvoje Earl Nightingale, napsali vlastní knížky, z nichž mnohé vyšly i v češtině. Za zmínku stojí také to, že o čem se zde hovoří, nyní podporuje i část vědců. Kvantoví fyzikové tvrdí, že velkému třesku, který stvořil vesmír a všemu ostatnímu, co se na světě děje, pravděpodobně předcházely myšlenky.
Popis: Svobodný život Montyho Brogana (Edward Norton) se rychle chýlí ke konci - za 24 hodin si začne odpykávat sedmiletý trest ve vězení. Někdejší král Manhattanu dá brzy sbohem způsobu života, na který si zvykl - životnímu stylu, který mu otevřel dveře nejluxusnějších newyorských klubů, ale také jej odcizil od jeho nejbližších. Během posledního dne na svobodě se Marty pokusí znovu spojit se svým otcem (Brian Cox), který na něj nikdy nezanevřel, a sejde se se dvěma nejlepšími přáteli ze starých časů, Jacobem (Philip Seymour Hoffman) a Slaughterym (Barry Pepper). Ve hře je také jeho přítelkyně Naturelle (Rosario Dawson), která mohla (ale nemusela) být člověkem, díky jehož informaci se o Montyho začala zajímat policie. Monty si není ničím příliš jistý, ale s rychle ubývajícím časem je třeba učinit několik důležitých rozhodnutí.
Popis: V roce 1919 se odehrála událost, jež navěky změnila tvář moderního amerického sportu. Hráči tehdy hvězdného baseballového týmu Chicago White Socks přijali peníze, za něž měli prohrát ve finále světové série. Každý z devíti mužů, kteří se nechali uplatit soupeřem, měl ke svému konání jiné pohnutky a každý se se svým činem jinak vypořádal. Někteří se dokonce vzepřeli osudu a pokusili se o zvrat událostí. Sportovní drama režiséra Johna Saylese rozehrává psychologickou bouři, jejímiž hlavními motory jsou Jace Alexander, John Cusack, mladičký Charlie Sheen a další slavné hollywoodské hvězdy.
Popis: Ředitel nápravných zařízení ve státě Oregon, Michael Francke, měl kandidovat na místo guvernéra, ale byl zavražděn. Záhadné okolnosti jeho vraždy vedou k shromážďování důkazů, na jejichž základě by mohla být usvědčena osoba nebo osoby zodpovědné za tento krutý zločin. Vražda je však brzy prohlášena za nezdařené vloupání a důležité důkazy jsou zpochybňovány. Skutečnosti případu poukazují na promyšlené spiknutí... Thriller podle skutečné události o jednom z nejzajímavějších zločinů v historii současné Ameriky.(oficiální text distributora)
Popis: V řece je nalezeno tělo neznámého muže. Při pátrání po jeho identitě se kapitán Rott (Matěj Hádek) ocitne uprostřed úplně jiného příběhu. Postupně se před ním rozehrává milostné drama hlavního hrdiny Máry/Kamila (Jiří Macháček), který si vybudoval dva souběžné životy se dvěma krásnými ženami (Eva Herzigová a Aňa Geislerová). Pro Pohádkáře jsou ženy výzvou, vášní i inspirací, jsou objektem lásky i lži, lži, kterou buduje s takovou samozřejmostí, že si ji vlastně ani neuvědomuje. Žije ve světě svého velkého živého snu, v němž je tím, kým zrovna chce být, kde platí pouze tady a teď, v němž se zapomíná, co bylo včera a nečeká na to, co bude zítra. Snu, který je tolik povznášející pro něj a tolik zničující pro lidi, které by chtěl milovat. Film Pohádkář vypráví jedinečný, ale mnohými z nás zažívaný příběh. Příběh o touze, podvodu a věčném odpouštění. Příběh lidí ztracených v bludišti lásky, z kterého nemohou a možná ani nechtějí najít cestu. Protože láska podobně jako lež bývají slepé. Čím blíže se kapitán Rott dostává k podstatě toho, jaký Mára/Kamil byl, tím víc začíná chápat nejen to, že prostě nemohl žít jinak, než žil, ale chápe i důvody přetrvávající lásky obou jeho partnerek. A co víc, díky Márovi možná dokáže najít klíč k vyřešení vlastního života, který se mu hroutí pod rukama.