Popis: Jak už to tak často bývá, dramatické události začínají většinou velmi nenápadně. Mladý a ambiciózní manažer Lockhart (Dane DeHaan) dostane od nadřízených jednoduchý úkol. Přivézt ze sanatoria pana Pembrokea, nepostradatelnou hlavu jejich společnosti. Léčebna, kam se před časem uchýlil a podle posledního odeslaného dopisu se z ní ani nechce jen tak rychle vrátit, se nachází v zastrčeném koutě švýcarských Alp. Její personál zde poskytuje životem a prací vyčerpaným boháčům speciální očistnou léčbu. Ale nabízené zázračné procedury možná nejsou tak úplně běžné a pobyt zde až tak úplně dobrovolný...(CinemArt)
Popis: Desetiletý chlapec Lewis se po smrti rodičů odstěhuje do panského sídla svého strýce Jonathana. Strýce i jeho sousedku si brzy oblíbí. V domě se však dějí podivné věci, strýček i jeho sousedka totiž ovládají kouzla. Lewis pomáhá svému kouzelnickému strýčkovi vypátrat hodiny, které by svou kouzelnou mocí mohly způsobit konec světa. Film je natočen podle klasického fantasy románu Johna Bellairse.(Vertical Ent.)
Popis: Mladík Andrew Braddock jako jediný přežije ztroskotání lodi a dostane se na podivný ostrov. Není až tak překvapen podivínským dr. Moreauem, jako spíš podivnými tvory, ze kterých se vyklubou výsledky doktorova experimentu a snahy přetvářet zvířata na lidi. Při jedné dramatické situaci Braddock zastřelí zraněného mutanta na jeho vlastní žádost, čímž se ale proviní proti zákonu, který pro ostrov stanovil sám Moreau a ten má tedy jedinečnou příležitost zatáhnout do svého šíleného plánu samotného Andrewa. Adaptace Wellsovy knihy nabídla především zajímavou práci maskérů a adaptace pod Taylorovým režijním vedením obdržela pět nominací Americké Academy of Science Fiction, Fantasy and Horror Films.
Popis: Jak by se vám líbilo uvíznout v časové smyčce, kdy byste dokolečka prožívali ten samý den? A zrovna své narozeniny? A jak by se vám líbilo, kdyby vás na jeho konci pokaždé někdo zabil? Přitom, když se vysokoškolačka Tree probudila, bylo všechno normální. Ačkoliv, otevřít oči v posteli cizího kluka, který na vás vyděšeně zírá, a vůbec nic si nepamatovat, to úplně běžné není. Jenže Tree je tak trochu zlobivá holka, která se s ničím a nikým nepáře, a podobné věci se jí stávají celkem běžně. A zítra to bude asi podobné, protože Tree má dnes narozeniny a večer se chystá trochu kalit. Plány a krční tepnu jí však přetne podivné individuum s maskou. Když se Tree probudí, není ani v nemocnici, ani na onom světě, ale ve stejné cizí posteli stejného cizího kluka. Že by to byl jen špatný sen? To sotva, zvlášť když se to, co se v něm odehrálo, až příliš podobá prožívané realitě, včetně ukázkově morbidní tečky. S dalším probuzením už Tree začíná být jasné, že se ocitla v noční můře, která neskončí, dokud neodhalí identitu vraha s maskou. A tak se stává vyšetřovatelkou vlastní vraždy, která má oproti vrahovi jednu velkou výhodu – ví, co se stane v každé další minutě, a může se na to připravit. Ke své smůle si však svým dosavadním chováním zadělala na pěknou řádku nepřátel a pod maskou zabijáka se může skrývat kterýkoliv z nich. Tree si navíc nikdy nemůže být jistá tím, že i tu příští smrt dokáže přežít.(CinemArt)
Příběh o záhadě… Záhadě uvnitř vnitřních světů… Rozvíjející se kolem ženy… Ženy zamilované a v nesnázích. Herečka Nikki Grace se připravuje na největší roli svého života, ale když se zamiluje do svého kolegy, zjistí, že se její život začíná podobat fiktivnímu filmu, který právě točí. Navíc odhaluje, že tento současný film je remakem polského snímku 47, který nebyl nikdy dokončen kvůli nevyslovené tragédii. A to je jen začátek. Brzy se na filmovém plátně rozpoutá zdánlivě nekonečný útok nepopsatelně bizarních situací: sitcom představující lidi v králičích kostýmech, paralelní příběh zasazený do zimního Polska, dům plný tančících prostitutek, šroubováky v břiše… a mnohem, mnohem víc. Jakmile přijdou závěrečné objasňující záběry filmu, budou i skalní Lynchovi fanoušci lapat po dechu. To, co nejvíce odlišuje Inland Empire od předchozích Lynchových filmů, je formát, na který točil. Toto je poprvé, kdy si vybral natáčení na digitální kameru, a jakkoliv je toto rozhodnutí v první chvíli nepříjemné, zrnité obrazy zapojují do hry hrůzostrašné a oblíbené kouzlo. Snímkem Inland Empire přináší David Lynch svou nejvíce avantgardní, abstraktní a neproniknutelnou vizi v celé své kariéře. Tříhodinová horečná noční můra hraného filmu bere základní strukturu Mulholland Drive a ještě více ji činí neovladatelnou.Inland Empire je snad tím nejabstraktnějším dílem Davida Lynche od dob Mazací hlavy, avšak jak sám autor doufá, dostane se tento snímek i do srdcí 14letých amerických dívek. Každopádně tu vyvstává jednoznačná otázka: Bude to dávat smysl? A David Lynch odpovídá: „Mělo by to dávat naprosto perfektní smysl.“ Když se někdo zeptá Davida Lynche na to, o čem Inland Empire je, odpoví: „Je to o ženě v nesnázích, a je to tajemné, a to je vše, co bych k tomu řekl.“ Když uvádí projekce svého filmu, nadhodí někdy Lynch klíč ve formě citace: „Jsme jako pavouci. Utkáváme si svůj život a pak se po něm pohybujeme. Jsme jako snílci, kteří sní a pak v tomto snu žijí. A to platí pro celý svět.“Pochopení filmů Davida Lynche není nikdy snadné. Ale se svým novým snímkem Inland Empire je mistr záhad a děsu ještě více neproniknutelný než když před tím. Šest let po úspěchu Mulholland Drive (2001) se Lynch vrací, aby si dobíral diváky ďábelskou skládankou. Lynchův temný příběh je film ve filmu, ve kterém nás provede děsivým labyrintem vnitřního světa hollywoodské herečky, kterou hraje Laura Dernová, která zároveň film koprodukovala. Film přepíná vzad i vpřed mezi realitou a fantazií, mezi skutečným životem herečky a její filmovou postavou, a je vyplněn hrůznými obrazy, nepříjemnými zvuky a temnými proroctvími. Lynch si je vědom toho, že diváci budou muset pracovat a hodně přemýšlet. „Každý film je jako vstup do nového světa, vstup do neznáma. Ale neměli byste se bát použít svoji intuici a pocit, myslet svým vlastním způsobem; mít zkušenosti a věřit svým vědomostem,“ říká režisér.Lynch, který naprosto boří pravidla filmu, klade na diváka nároky svým neustálým přepínáním časoprostoru a zapojením skládačkové představivosti, a přiznává, že často sám nevěděl, kam jít dál v utváření filmu, natáčení scén. „Střih do další scény může být velmi překvapivý a to je zázrak filmu – jak se přemísťujeme z jednoho místa na druhé a možnosti těchto míst, do kterých vstupujeme, jsou svým způsobem nekonečné. Jak dokážeme vidět sami sebe a pohybovat se tam – to je to, co mne pohání vpřed,“ říká Lynch a pokračuje. „Film je tak nádherný jazyk. Film je něco, co si pohrává s věcmi za hranicí slov, a to je krásné. Nechat se unášet filmem je jako plout s hudbou, vaše mysl cestuje s ním, je to tak fantastické. Vstupte a zažijte něco neobyčejného v naprosto odlišném světě.“ Justin Theroux, který hraje ve filmu milence Laury Dernové, říká, že vždy přemýšlel o filmech Davida Lynche jako o koupi nové jazzové nahrávky. Nejlepší je nechat, aby ten film prošel kolem vás. „Posaďte se a vydejte se na jízdu.“Natáčená bez scénářeHerci pracovali na filmu 2 a ½ roku, ale za celou dobu nedostali do ruky scénář. „Každý den se ubíral jiným směrem, každý den měl jinou myšlenku,“ říká Dernová. „Všichni z nás, stejně jako vy, jsme zažívali Davidovu vizi poprvé,“ pokračuje, „protože tu od začátku nebyl předem daný scénář nebo plán. Film se přes nás převaloval a naše zkušenost s ním byla stejná jako ta vaše.“ Dernová film poprvé viděla až na premiéře na festivalu v Benátkách. „Pravda je, že jsem nevěděla, koho hraji, a nevím to stále, a těším se, až ten film uvidím a dozvím se víc.“ Na festivalu v Benátkách byl také David Lynch oceněn Zlatým lvem za celoživotní dílo a ve svých 60 letech se tak stal nejmladším držitelem tohoto ocenění. Lynch říká: „Jsem skutečně poctěn, že dostávám tuto cenu. Teprve včera mi bylo 19 a nyní dostávám toto ocenění.“Digitální změnaInland Empire je první z řady úspěšných filmů Davida Lynche, který byl zcela natočen na digitální kameru – s přístrojem Sony DSR-PD150. „Začal jsem pracovat s digitálním videem s mými webovými stránkami a zcela jsem se do tohoto média zamiloval. Je to neuvěřitelné, ta svoboda a ty nekonečné možnosti, které přináší, jak při natáčení, tak i v post-produkci.“ Po natáčení Lynch uvedl, že již nikdy nebude točit na filmový pás. „Pro mne neexistuje cesta zpět k filmu. Skončil jsem s ním. Mám rád abstrakci. Film je nádherné médium, ale je velmi pomalé a nemáte šanci si vyzkoušet řadu věcí. S DV tyto možnosti máte. A v post-produkci můžete udělat vše, co chcete.“ DV dalo Lynchovi také svobodu v tom, že nemusel nikomu vysvětlovat své záměry – jak finančníkům, tak i sám sobě – než začal natáčet. „Vysvětlovat věci slovy je vždy velký problém,“ přiznává.Výrobní proces s DV popisuje jako cestu „velkého zkoumání“ k odhalení, jaký bude jeho film. „Píši, kudy chodím,“ říká. „Věřím v jednotu věcí. Když máte jednu část a pak druhou část, která se k té první nehodí, je zvláštní přijít na to, že po tom všem k sobě pasují. Je to zcela nádherná věc.“ Lynch také věří, že s pomocí DV získá od herců jiný druh výkonu. „Když vyčerpáte film, musíte zastavit a přeložit nový pásek a během této doby někdy vyprchá onen nabytý a potřebný žár. Ale s tímto médiem můžete tento žár udržet a budovat ho, a je hezké do sledovat.“ Z této svobody také těžila především Laura Dernová. „Ona je naprosto úžasnou herečkou. Někteří lidé dostanou roli a dělají své věci, ale někteří mají v sobě mnohem víc a obvykle nedostanou příležitost to ukázat,“ dodává režisér. Ke kvalitě filmu natočeného na DV Lynch říká: „Vypadá to jinak. Někdo by mohl říci, že to vypadá špatně. Ale mně to připomíná počátky 35mm filmu, který neměl tu dnešní kvalitu. Když máte slabý obraz, je tu mnohem více prostoru pro snění.“Práce ad hocKdyž dával David Lynch v roce 2005 interview, hovořil o natáčecím procesu Inland Empire. Říkal: „Nikdy dříve jsem nepracoval na projektu takovýmto způsobem. Nevím přesně, jak se tato věc rozvine… Tento film je úplně jiný, protože nemám scénář. Píši ty věci scénu za scénou a většina z nich je natočena a nemám ani příliš tušení, jak to skončí. Je to risk, ale já mám tento pocit, protože všechny věci jsou jednotné, tato myšlenka v tomto pokoji se bude nějakým způsobem hodit k tamté myšlence v růžovém pokoji.“ Každé ráno rozdal Lynch hercům několik stránek čerstvě napsaných dialogů. „David nám nikdy nedal scénář, dal nám jen popis scén, takové krátké 10 stránkové materiály. A pak jsme šli na konci dne domů a dal nám další, nebo nám dal tři najednou. Občas se ty scény zdály propojené, občas na sebe vůbec nenavazovaly. Takže skutečný proces (natáčení) se zdál být téměř stejný jako to, když se na film díváte, což zahrnuje to, jak si spojíte věci dohromady, když odcházíte z kina,“ říká Justin Theroux.Většina filmu byla natočena v Łodź v Polsku, s místními herci jako např. Karolinou Gruszkovou, Krzysztofem Majchrzakem, Leonem Niemczykem, Piotrem Andrzejewskim a umělci místního cirkusu Cyrk Zalewski. Část natáčení se také uskutečnila v Los Angeles a v roce 2006 se Lynch vrátil z Polska, aby film dokončil. Inland Empire také pokračuje v Lynchově tradici pojmenovávat své projekty podle místa, kde byly natočeny.FinancováníVětšinu nákladů hradil Lynch ze svých vlastních zdrojů, společně s pomocí Mary Sweeneyové, své dlouholeté spolupracovnice. Film také zčásti financovala francouzská produkční společnost Canal Plus, která již dříve poskytla prostředky k třem Lynchovým filmům. Rozpočet Inland Empire není přesně znám.(oficiální text distributora)
Popis: Během večera, který ambiciózní architekt Terry Lambert tráví s manželkou svého šéfa Sylvií Wentworthovou, se stane něco neobvyklého. Jeho milenka spatří z okna neznámého muže právě v okamžiku, kdy se pokouší zabít na ulici dívku. Útočník však Sylvii zahlédne a rychle zmizí z místa činu. Druhý den přinesou noviny zprávu o vraždě mladé ženy. Ve snaze přispět k dopadení vraha, Terry nabídne galantně Sylvii, že na policii bude svědčit místo ní. Když pak má identifikovat neznámého muže, stává se Terry podezřelým, a také se ocitá v smrtelném nebezpečí... Film vznikl podle románu Anne Holdenové Svědkové. Režisér Curtis Hanson vzdal tímto snímkem hold dílu filmového klasika - režiséra Alfreda Hitchcocka Okno do dvora. Představitel hlavní role Steve Guttenberg (24. 8. 1958) začínal na divadle, filmovou popularitu mu přinesla úspěšná komedie Policejní akademie. Svůj herecký talent pak prokázal například ve filmech Bistro, Zámotek, Tři muži a nemluvně, Číslo 5 žije.
Nichols (Benicio Del Toro), zarytý detektív, čelí prípadu brutálnej vraždy realitného makléra. Pokúša sa odhaliť pravdu, no prípad je záhadou a nič v ňom nie je také, aké sa na prvý pohľad zdá.
Film Guimoon: The Lightless Door 2021 od režiséra Duck-geun Shim, Horor, Mysteriózny.
Poetické vyprávění malé dívky, která jako Alenka v říši divů putuje krajinou svého dětství jako kouzelným labyrintem a pozoruje a zaznamenává svět. Sny a realita se jí prolínají a vykreslují skrze její rodinu a svět slavností, kterými doslova protančí svým fantazijním viděním světa. Před očima jí ožívají tajuplné a legendární postavy Malého Prince, Andělky, Jana Nepomuckého a dalších - na Malé Straně a v okolí Karlova mostu a také v Itálii, kde v kraji své babičky prožije kouzelné zážitky na karnevalu v Benátkách. Alence odejde její vysněný kamarád a s ním jí zemře její dětství. Pomocí „zázračné“ koule najde střed labyrintu za zrcadlem své duše a vzkřísí se do dospělosti.(APK Cinema Service)
Popis: Na filmové katedře univerzity Alpine probíhá mezi studenty ´vražedný boj´. Nejlepší filmová ročníková práce získá cenu Hitchcocka a kromě toho tvůrce čeká i angažmá v Hollywoodě. Amy udělá všechno proto, aby cenu získala právě ona. Členy jejího štábu však jednoho po druhém vraždí záhadný vrah. Teď musí Amy odhalit vraha dříve než se i ona sama stane součástí krvavé městské legendy.(oficiální text distributora)