Popis: Policistka Amanda vyšetřuje obchodní machinace. Zatčení celé skupiny překazí nečekané zemětřesení a Amanda přiněm zachrání pouze jednoho zločince, ze kterého se tak stane korunní svědek proti šéfovi celé organizace. Svědek Nick se tak stal nebezpečným pro zločince, kteří mají kontakty i v policii, která jeho ochranu svěřila Amandě.
William celý život snil o tom, že půjde v otcových šlépějích a stane se lovcem bouří. Jeho legendárního otce před lety vzalo s sebou supertornádo.
Bývalý špičkový matador Diego Montes vede v Madridu školu pro toreadory. Zabíjení v aréně mu chybí, tak moc, že tuto posedlost a vášeň obrací do vztahu k ženám.
Šiva – tak se v židovském náboženství říká týdnu, v němž po pohřbu nejbližší pozůstalí truchlí a vyrovnávají se s odchodem někoho z rodiny. Eyal a Vicky se však jen těžko mohou během jednoho týdne smířit se smrtí jediného dítěte, pětadvacetiletého syna Ronnieho. Oba stárnoucí manželé reagují na konec Šivy po svém. Pro učitelku Vicky je zjevně návrat ke všednímu životu plnému povinností vítaným rozptýlením. Když se ocitne zpátky ve škole, snaží se nečekaně vyštípat náhradnici, která ji zastupuje. Obchodník Eyal se naopak rozhodne na každodenní povinnosti zcela rezignovat. Místo toho kouří s mladým sousedem trávu a snaží se zjistit, zda má ještě vůbec pro co žít.(Cinemax)
Popis: Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Výrobu filmu zaštítila americká společnost Paramount Pictures, ale hlavní osobností u vzniku filmu byl významný francouzský producent Paul Graetz, nositel Řádu Čestné legie, který však zemřel náhle na infarkt hned v počátku natáčení. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Film nezískal sice žádná ocenění, ale ve dvou kategoriích byl nominován na Oscara, skladatel Maurice Jarre byl nominován na Zlatý glóbus za hudbu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později. René Clément se pak již nikdy do podobně ambiciózního projektu nepustil, mimo jiné proto, že z hlediska finanční návratnosti film rozhodně nesplnil vkládaná očekávání.
Popis: Těrritorija (Území) je místo, kde se zkouší pevnost osobností. Země obrovské rozlohy, kde se tundra potkává s ledovými kry Severního ledového oceánu. Krutý ruský sever je výzvou jen pro silné povahy. Geolog Ilja Činkov, posedlý myšlenkou najít legendární zlato Těrritoriji, sestavuje tým odvážlivců připravených vsadit vše na jednu kartu, včetně svých životů.(chillintano)
Popis: V citlivém dramatu sledujeme mladý pár na líbánkách na počátku šedesátých let. V hotelu s vyhlídkou na pláž však novomanželé zjišťují, že na svatební noc nejsou zdaleka připravení. Snímek s humorem i smutkem odkrývá, jak hluboko se normy a očekávání doby obtiskují do dospívající generace.(Febiofest)
Popis: Příběh o mladé Anabelle, královně krásy, která náhle zemře během soutěže. Dostane se ale do pohřebního ústavu, který spravuje utrápený Elvis. Poté, co se Anabelle zázračně probudí, naváže s Elvisem vztah.(Ant)
Hongkongský snímek CHUNGKING EXPRESS režiséra Wong Kar-waie je v odborných kruzích považován téměř za kultovní záležitost. Milostný příběh s kriminální zápletkou je natočen v "asijsky hbitém" tempu a zároveň je dramaturgicky značně rozvolněn. Snímek je považován za vrchol režisérova specifického a formálně svobodomyslného stylu, ve kterém např. kameramané snímají jednotlivé obrazy téměř výhradně z ruky. Zachycuje milostné trable dvou policistů, kteří se vyrovnávají s tím, že je opustily jejich partnerky. Lehce načrtnuté příběhy slouží k stylově čisté a působivé studii, stylizovaně zachycující všednodenní život. Film je složen ze dvou nezávislých příběhů o lidech z okraje společnosti nebo o lidech pro společnost zcela bezvýznamných, jako jsou pašeráci drog nebo prodavačky v bufetu. Vyprávějí o samotě uprostřed davu, o neschopnosti komunikace a nenaplněné lásce. Zároveň je snímek oslavou hektičnosti přelidněného Hongkongu, "města tisíce přistěhovalců", jak se někdejší britské kolonii přezdívalo.(oficiální text distributora)