Popis: Tři bratři (Vojtěch Dyk, Tomáš Klus, Zdeněk Piškula) se vydávají do světa na zkušenou, aby si našli nevěsty a rodiče jim mohli předat hospodářství. Sourozenci při svém putování jako kouzlem vstupují do slavných pohádek, ve kterých je čeká mnoho nástrah, nečekaných příhod a možná také láska... Filmová pohádka Tři bratři nabízí spoustu dobrodružství, překvapivých situací, ale také laskavého humoru. Děj filmu, včetně známých a oblíbených písniček, které ve filmu zazní, pochází z pera Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře.
Popis: Výpravný film Zdeňka Zelenky na motivy pohádky Hanse Christiana Andersena Křesadlo začíná jedné bouřlivé noci na Šibeničním vrchu, kde tulák Vojta náhodou objeví v podzemí zlatý poklad, který hlídá tajemný duch. Získá přitom také křesadlo, pomocí kterého lze ducha přivolat a nechat si od něj cokoli přinést. Více než zlato ale Vojtu zajímá krásná princezna, o které slyšel jenom vyprávět. Duchovi je Vojta sympatický, a tak se rozhodne mu pomoci. Když už se zdá, že příběh směřuje ke šťastnému konci, všechno zkomplikuje hamižná dvorní dáma, která odhalí tajemství křesadla a je odhodlaná ke všemu, aby ho získala.
Popis: Výpravná historická podívaná, která se podobně jako Želary odehrává během 2. světové války, vypráví dramatický příběh matky a posléze její dcery. Krev zmizelého začíná po vypuknutí 2. světové války milostným pří-během baltského šlechtice Arna von Lieven (Václav Jiráček) a Češky Helgy (Vilma Cibulková). Arno utí-ká před sovětskou hrozbou do finské války. V jednom z bojů je raněn a převezen do německého lazaretu, kde mu Helga zachrání život. Prožívají vášnivou lásku, ale Arno je povolán zpět do válečné hrůzy Z krátkého vztahu se Helze narodí dcera Dorli (Ester Geislerová). Právě dítě se pro Helgu stává jediným smyslem života. Musí svou dceru ochránit a pokusit se přežít navzdory všem útrapám složité dobyDěj Krve zmizelého je rozvržen do čtyř ročních dob, které jsou pozadím pro strhující dramatický příběh, odehrávající se v divoké přírodě moravských hor, ale také v exotickém belgickém Kongu. Režisér Milan Cieslar barvitě a citlivě vypraví příběh žen ve vyhrocené historické situaci. Svým způsobem navazuje na svůj předcházející film Pramen života (2000), ke kterému také napsal scénář Vladimír Körner a který byl s úspěchem uveden na Berlinale 2000 a získal hlavní ceny na mezinárodních filmových festivalech Troja, Laon, Gottbus, Rimouski, Chemnitz.
Popis: Majitel cestovní kanceláře zaměřené na extrémní sporty získá zajímavou zakázku – sjezd nebezpečné Černé řeky. Klient, který celou výpravu inicioval, má, zdá se, velmi vážný důvod, proč chce jet právě do oblasti, kde kdysi za podivných okolností zahynul jeden český vodák. Pro Sašu je téměř zapomenuté tajemství, spojené s dávnou rodinnou tragédií dlouholetým traumatem a teď nadešla šance dopátrat se pravdy. Nabídka atraktivního dobrodružství svede dohromady nesourodou skupinu nic netušících lidí, pro které je cesta jen zajímavým výletem. V následujících dnech si ovšem budou muset sáhnout nejen na dno fyzických sil, ale i vyjasnit si sami v sobě, co pro ně znamenají slova jako odvaha, férová hra, přátelství, láska i schopnost vyrovnat se pravdou, ať je jakákoliv. Rafting se stane soubojem s přírodou, ale i střetem se zákonem, s vlastními silami i vlastním svědomím. Cesta plná vypjatých situací změní každému z posádky zcela zásadně pohled na život.Podle scénáře Josefa Urbana natočil režisér Filip Renč v produkci společností INfilm, Infinity a MediaPro Pictures napínavý snímek Na vlastní nebezpečí. Společnosti INfilm a Infinity stojí producentsky za divácky úspěšnými vieweghovskými adaptacemi - Román pro ženy (režie: Filip Renč) a Účastníci zájezdu (režie: Jiří Vejdělek). Filmy překonaly v českých kinech návštěvnost šest set tisíc, respektive osm set tisíc diváků. V produkci obou společností vznikla i další úspěšná komedie Jiřího Vejdělka Roming, do níž jako koprodukční partner vstoupila rumunská producentská firma MediaPro Pictures. Ta se jako koproducent podílí rovněž na snímku Na vlastní nebezpečí. Vzrušující příběh s tajemnou zápletkou slibuje dynamickou akční podívanou – skupina lidí se utká v nerovném souboji s divokým přírodním živlem, strážci zákona i hranicemi vlastních možností.
Popis: Píše se rok 1947 a doba přeje smyslnosti, extravaganci, humoru a nekonečnému očekávání. Ivanu Heinzovi, pohlednému dandymu a vtipnému provokatérovi je právě devatenáct. Utíká z domova, aby se vydal na nekonvenční pouť oslavující svobodu a umělecké ideály. Žije přítomným okamžikem, obdivem k surrealismu a krásným ženám. Život se zdá být báječný, pokud ho vychutnáváte v cigaretovém kouři, lehkém opojení likérem a po boku fascinující, krásné a zkušené ženy. Ivan píše básně a vrhá se nadšeně do zničující romance s nezávislou a bisexuální Janou. Akční život plný inspirujících erotických her, hádek, výbuchů smíchu, dobové taneční hudby, ale i dramatických politických změn, prožívají čerství milenci naplno. Komunistický režim však začíná ukazovat svou represivní tvář. Ale Ivan a Jana jsou jako lehkonozí tanečníci na ostří žiletky. Není důležité, co bude zítra. Důležité je, co je teď a jak silně mne dokážeš milovat! Vyhýbají se povinnosti pracovat, spřádají fantastické plány do budoucnosti, živí se drobnými krádežemi a plánují útěk do Paříže. Střet s mocí však přichází tvrdě a nečekaně…
Popis: Poklid podhorské vesnice naruší v předvečer vánoc návrat rodáka – mladého muže Karla z ciziny, kde se mu zjevně dařilo. Karel se rázem stane lákavou partií pro všechny dívky na vdávání ve vesnici, a to do té míry, že vezmou jeho chalupu útokem. Ženění se ale Karel chce vyhnout, naopak touží prodat statek, vzít s sebou mladšího bratra a odstěhovat se natrvalo. Proto vznikne nápad uložit adeptkám nereálné úkoly a stanovit tak jednoznačné podmínky. Prvním úkolem ovšem vypadnou ze hry všechny dívky až na Maruščinu nevlastní sestru Květu. Maruška sama o Karla neusiluje, protože jí zpočátku přijde namyšlený. Jenže je Macechou nucena pomáhat s plněním úkolů Květě. Žádná z nich však netuší nic o tajemných Měsíčcích a jejich možnostech. Přesto není náhoda, že se Maruška k Měsíčkům dostane a ti jí pomohou. Karel si totiž záhy, přes veškeré Macešino a Květino nadbíhání a lhaní, přece jen Marušky všimne a vzbudí její sympatie. Macecha ale Marušku drží v šachu. Vše navíc zkomplikuje Karlův bratr Nosek, který se pod vlivem kouzla vdechnutého do fialek žertujícím měsícem Dubnem, beznadějně zamiluje do Květy. Měsíčci se neúspěšně pokusí patálii odčinit dalším kouzlem, jímž očarují jahody. Tím ale jen spustí další nečekaný zvrat událostí, které ukážou pravou povahu Květy. Dokáže teď Maruška pro Květu splnit i poslední úkol, nechat obrazit starou uschlou jabloň na rynku? A co si Karel počne, když se nakonec bude muset oženit s dívkou, kterou nemiluje?
Popis: Devět let po Pelíšcích se filmový štáb v čele s Janem Hřebejkem vrací do Košíř na místo činu. Jen o pár bloků dál, kde vznikly památné scény jako „maršál Malinovskij“ nebo knedlíko-noková hádka, se od 14. srpna natáčí komedie U mě dobrý. Jan Hřebejk spolu se scenáristou Petrem Jarchovským a producentem Ondřejem Trojanem slibuje, že film s hvězdným obsazením bude návratem k divácky nejvděčnějšímu žánru – komedii právě ve stylu Pelíšků. Nahrávají tomu kromě podobných lokací dvě věci. Do hlavní role obsadili Bolka Polívku – a vedle něj další osvědčené hvězdy, Jiřího Schmitzera, Petra Formana a nově Miroslava Vladyku, Josefa Somra nebo Lenku Vlasákovou. Hlavně ale: opět se inspirovali historkami svého oblíbence Petra Šabacha.Mariášová komedie U mě dobrý bude připomínat nejen Pelíšky a Pupendo. „Jelikož je to Šabach, film bude blízký našim předchozím komediím. Zároveň si však myslím, že by mohl pamětníkům připomenout Rozmarné léto nebo Slavnosti sněženek,“ míní Jan Hřebejk. Pohoda rozmarného léta u řeky by měla na diváky dýchat díky tomu, že většina děje se odehrává u Vltavy na Libeňském ostrově, kam se štáb přesune za týden. „Stvořili jsme svět, jaký je nám blízký: zahrádkářskou kolonii kdesi u vody s jejími obyvateli. Dějově bude film zapadat do začátku 90. let,“ popisuje námět filmu Jan Hřebejk.Bolek Polívka ztvární roli vysloužilého varietního kouzelníka Mrklase, Jiří Schmitzer Tondu, který točí v provizorní hospůdce pivo, Miroslav Vladyka koktavého smolaře Káju. „Ženských postav je tentokrát míň, ale objeví se tam dvě herečky, jimž se velmi obdivuji. S Lenkou Vlasákovou jsem spolupracoval v pražském divadle Na Jezerce a Simonu Babčákovou jsem chtěl už dlouhá léta obsadit – teď bude hrát Kájovu partnerku. Její roli ještě vylepšíme, protože tak dobrá herečka potřebuje mít prostor.“ V úloze Tondova syna Jáchyma se ocitne Mário Kubaš. Jan Hřebejk obsadil také celou řadu přátel ze smíchovského přístavu a své oblíbené herce malých rolí, jako je Andrej Toader.Zatím si můžeme jen představovat, jak ospalou letní náladu filmové osady u řeky rozvíří nečekaný proud událostí. V chlapech se probudí klukovská duše žíznící po dobrodružství. A po spravedlnosti. Jelikož si při své bláznivé akci užijí náramnou legraci, napovídá, že by se i divák mohl báječně bavit a s napětím čekat, jak to všechno dopadne.Stejně jako ve všech Hřebejkových filmech bude nezanedbatelnou roli hrát i hudba – ta by měla být zčásti dobová. Režisérovi se povedl jeden zajímavý úlovek: „Na tržišti ve Vysočanech jsem narazil na Rusy, kteří prodávají ruské filmy na DVD a ruskou hudbu. Z jejich auta se linula písnička z přelomu 80. a 90. let – jejich osobní výběr diskotékové hudby mě okamžitě zaujal. Už tedy mám jednu ruskou písničku, kterou tam určitě použijeme.“ A přiznává, že se svým týmem vždycky používali obdobné hudební „ptákoviny“. Když například Jiří Kodet v Pelíšcích představoval projekt pomníku, scénu podbarvovala islandská lidovka. „Fungovalo to, tak věřím, že i ruská píseň potěší!“ říká Hřebejk s úsměvem.Podle knížek Petra Šabacha napsali Jan Hřebejk s Petrem Jarchovským už tři filmy. Původně uvažovali dokonce i o komediálním seriálu - tak se jim Šabachovy povídky líbily. Seznámili se se spisovatelem v roce 1988, kdy vyšla knížka Jak potopit Austrálii. Fascinovala je nejen povídkou Šakalí léta, která se stala základem jejich filmového debutu. „V těch povídkách byly všechny ctnosti pozdějších Šabachových věcí - humor, poezie. Od Šakalích let přes Pelíšky k Pupendu jsme se poetice Petra Šabacha vlastně přibližovali. Teď jsme vybrali jednu z povídek a obohatili jsme ji o motivy z dalších tří. Věřím, že v tomto filmu se nám Petrův humor a poetický laskavý pohled podaří ještě posunout dál,“ uzavírá Jan Hřebejk. Návrat ke komediálnímu žánru diváci brzy pocítí i u nového hřebejkojarchovského filmu Medvídek, který vstoupí do kin 6. září.
Popis: Michal Nor se po letech v cizině vrací domů k tetě Pa a sestře Evě, která právě přijela z penzionátu. Teta bude mít narozeniny a Eva ví, že touží po návodu na vypěstování odrůdy růže, kterou vyšlechtil tetin soused, továrník Záhorský. Teta však se sousedy nevychází, a tak si temperamentní Eva usmyslí návod ukrást a pronikne k Záhorským jako sekretářka. V domě se náhodou ocitne také Michal, který se vydává za anglického hraběte, aby dceru Záhorských Elišku ochránil před nechtěnými zásnubami s nemotorným Zdeňkem. Domu vládne pevnou rukou paní Záhorská, která má na svědomí jeden nesprávný čin: odmítla své známé vrátit náramek, který si u ní na čas nechala jako zástavu za půjčku. Proto u Záhorských také pracuje Jiří Kučera, syn oné ženy, který se snaží rodinný šperk získat zpět...
Popis: Setník c. a k. armády František Procházka byl dán předčasně do výslužby, protože jeho vojáci zpívali zakázanou písničku o c. a k. polním maršálkovi. Procházka však zůstal vojákem tělem a duší. Rozhodne se navštívit svého synovce Rudiho, který slouží v Haliči. Zapadlé posádce velí plukovník Přecechtěl, či spíše jeho energická choť, která chce zasnoubit svou jedinou dceru Lili se světáckým rytmistrem Gézou von Medákem. Lili ale dává přednost švarnému Rudimu. V posádce je avizována inspekce polního maršálka, který má přijet inkognito. Za Rudim přijíždí jeho strýc Procházka. Najde ve skříni uniformu polního maršálka a ze zvědavosti si ji oblékne. Všichni ho začnou pokládat za očekávanou inspekci a setník Procházka se do své role dokonale vžije...
Popis: Třetí příběh pražské rodiny Homolkových. Tentokrát si Homolkovi vyjeli na zimní rekreaci do Krkonoš, chtějí se pořádně užít a co nejméně utratit. Děda s babi, Ludva, Heduš a dvojčata si přijíždějí užít zimní radovánky do zotavovny Radost ve Špindlerově Mlýně. Cestou si slíbí, že na sebe budou hodní, a kdo se tomu zpronevěří, bude za trest klečet. Vzápětí nato je samozřejmě potká spousta nepříjemností a zmatků, o které se zaslouží i právě nastupující kulturní referent. Další scénka nastane ve chvíli, kdy dva manželské páry požadují výměnu pokojů s Homolkovými a netrvá to dlouho - a děda musí poprvé klečet. Šňůra nešťastných náhod pokračuje, mimo jiné dojde k menšímu požáru a následnému zaplavení pokoje starých Homolků, přičemž pomoc manželských párů je odhalena jako zištná - stále si chtějí pokoje vyměnit. Po odmítnutí se složí a nabídnou Homolkům peníze. Na to Homolkovi přistoupí a těší se, jak se rozšoupnou. Pohádají se ale o to, jak peníze rozdělit a následně zjistí, že tobolku s penězi ztratili. Pospíchají na cvičnou louku, hrabou se v závějích a pokoušejí se najít ztracené peníze...