Popis: Vdova Ruth je v sedmém měsíci těhotenství a jako řada matek věří, že k ní její nenarozené dítě promlouvá. Rozdíl je v tom, že ne každé dítě své matce našeptává, aby popadla nůž a vyrazila za nemilosrdnou pomstou. Originální postfeministická revenge komedie vznikla v režii a podle scénáře britské komičky Alice Lowe (Sightseers), která se zde v hlavní roli brodí potoky krve.(Febiofest)
Kath (Winona Ryder) spolu so svojim mladším frajerom Maxom (John Gallagher Jr.) vycestujú na víkend do hôr, kde si prenajali chatu. Avšak po príchode na miesto zistia, že na chate už je ubytovaný mladý, záhadne chovajúci sa, pár.
Popis: Neviditelný predátor likviduje havíře z odlehlého hornického městečka Rejection v Nevadě. Majitel dolu, Hiram Gummer (Michael Gross), pradědeček Burta Gummera z původního Chvění, si najme profesionály, aby lidožrouta zlikvidovali dříve, než ho nestvůra připraví o existenci. Rozpoutá se totální válka. Boj, který začíná v hlubinách země, eskaluje v ulicích městečka!
Hlavní postavou příběhu je prominentní chicagský právník Martin Vail, sebevědomý a samolibý muž, který si nedělá žádné iluze o své práci a bez výčitek v soudní síni manipuluje fakty i lidmi. Na dobročinném večírku u biskupa Rushmana se setká se svým bývalým nadřízeným, státním návladním Shaughenessym a jeho asistentkou, svou bývalou milenkou Janet Venableovou. Krátce poté je biskup ve své rezidenci brutálně ubodán a policie zatkne zkrvaveného mladíka, který se jim pokoušel uprchnout. Je to devatenáctiletý ministrant Aaron Stampler, u něhož policie navíc našla biskupův prsten. Vail, který cítí, že podobný případ by mohl přispět k jeho prestiži, se rozhodne mladíka ve zdánlivě jednoznačném jednání bezplatně hájit.Navštíví ho v cele, kde mu vystrašený mladík vypráví, že se popral s vrahem, že před policií prchal ze strachu a že kvůli občasným ztrátám paměti neví, jak se prsten ocitl v jeho kapse. Tvrdí, že vrahem byl druhý ministrant Alex, neví však, kde je a kam zmizela přítelkyně Linda. Psychiatrička Molly Arrington začne na Vailovu žádost zkoumat Aaronův duševní stav a podaří se mu dosáhnout odložení jeho výpovědi u soudu. Jeho asistentka zjistí, že biskup byl zapleten do spekulací s pozemky a připravil své společníky, mezi nimiž byl i Shaughnessy, o spoustu peněz. Navíc se podaří najít Alexe, který přizná, že v biskupově pokoji hledal videokazetu s nahrávkou sexuálních orgií, ke kterým biskup nutil jeho, Aarona a Lindu. Vail kazetu získá a otřeseně sleduje šokující záznam. Vyčte Aaronovi, že mu lhal, ale mladík dostane záchvat zuřivosti, omdlí a potom přizná, že když se dostane do úzkých, ovládne ho jeho druhé já, zlý Roy, který prý biskupa zabil. Psychiatrička potvrdí, že mladík by mohl trpět schizofrenií. Vail podstrčí videokazetu Janet, která ji u soudu využije jako důkaz, že Aaron měl k vraždě motiv. Z řeky je vylovena zavražděná Linda. Blíží se den soudního jednání, o kterém Vail věří, že bude jeho dalším vítězstvím. Tentokrát však všechno dopadne zcela jinak.(oficiální text distributora)
ZEMĚTŘESENÍ katastrofálních rozměrů rozpárá Jižní Kalifornii napříč. Los Angeles je srovnáno se zemí. Životy jeho obyvatel se změní jednou provždy. Superhvězdné obsazení v čele s Charlesem Hestonem v roli Stewarta Graffa, stavebního inženýra, který tu žije se svou bohatou manželkou Remy (Ava Gardner). George Kennedy představuje Lew Slada, drsného policistu, jež se snaží uhlídat pořádek ve zdevastovaném městě. lorne Greene hraje Sama Royce, majitele stavební společnosti uvězněného ve vlastní budově. Ve filmu ZEMĚTŘESENÍ se také setkáte s Genevieve Bujold, Marjoe Gotnerem, Lloydem Nolanem, Barry Sullivanem, Victoriou Principal a Richardem Rowntree. Film ZEMĚTŘESENÍ obsahuje jedny z nejúžasnějších speciálních efektů, které se kdy na filmovém plátně objevily.(oficiální text distributora)
Popis: Devatenáctiletá Jay se po příjemné chvilce na zadní sedačce auta se sympatickým mladíkem ocitne svázaná v opuštěné továrně. A mladík ji zpovzdálí opatrně pozoruje. Čeká na okamžik, kdy se objeví démoni. Na okamžik, kdy to pro něj celé skončí a pro ni naopak začne. Nekonečná noční můra. Tyto až příliš reálné přízraky jsou součástí prokletí, které si jeho oběti předávají sexem jako štafetový kolík. A pro Jay původně slibný večer nakonec skončí tím nejhorším možným způsobem. Její milenec ji uprostřed ulice vyhodí svázanou a polonahou z auta a navíc od něj převzala kletbu spojenou s pronásledováním a útoky přízraků, které s ní od této chvíle budou na každém kroku. Její život se smrskne na nekonečný a všudypřítomný strach, před kterým nemá kam uniknout. Jay se svých zjevení může zbavit jedině tak, že je předá někomu dalšímu. Podaří se jí uniknout?(CinemArt)
Bezejmenný tulák vezme práci uklízeče v zavřeném zábavním centru jménem Willy's Wonderland. Uklízení se však v záhy stane bojem o holý život. Dříve mírumilovní mechaničtí roboti ožívají a dychtí po lidské krvi.(CinemaRanger)
Po tragické dopravní nehodě v Řecku se americký turista Beckett ocitne uprostřed nebezpečného politického spiknutí. A aby si zachránil život, musí se dát na útěk. (Netflix)
Popis: V roce 2006 měly premiéru dva snímky mapující pohnuté události 11. září 2001 v diametrálně odlišných uměleckých přístupech. Zatímco (kdysi neúprosný kritik a interpret dějin USA 20. století) Oliver Stone vsadil ve svém World Trade Center (2006) na cukrkandlový obraz hrdinství několika vybraných Američanů, reprezentujících v hollywoodském pars pro toto celý národ, původem Brit Paul Greengrass natočil mrazivou real-time rekonstrukci daných událostí.Let číslo 93 je esencí Greengrassova filmového stylu formálně ukotveného v „dokumentární" ruční kameře, která permanentně narušuje osobní prostor hrdinů dramatu a svou neustálou blízkostí konfrontuje chaos okamžiku s pozdějším titánským vnímáním celé události. Druhým prvkem, jenž Greengrassův film přibližuje klasickému dokumentu, je selektivní střih, jenž z několika paralelních dějových pásem (události na palubě letu číslo 93, řídící střediska, armádní velitelství) extrahuje klíčové okamžiky a funguje tak na podobné bázi jako televizní zpravodajství mapující „živě" komplexní událost s několika paralelními ději a desítkami protagonistů. Oproti normativním reportážním záběrům zachycujícím ve valné většině cíle Al-Kajdy (Světové obchodní centrum, Pentagon) se Greengrass zaměřuje především na události na palubě letadla United Airlines letícího z Newarku do San Francisca a na boj 33 pasažérů a sedmi členů posádky se čtyřmi únosci vedenými Libanoncem Ziadem Jarrahem. Hraná rekonstrukce událostí je postavena na dostupných záznamech z mobilních telefonů a tísňových volání, které měli tvůrci filmu k dispozici a které byly postupně volně zpřístupněny v médiích (mp3 přepis posledního hovoru CeeCee Lylesové je například volně k přehrání na Wikipedii). Greengrass ve svém filmu záměrně vytváří kontrast mezi reportážní první polovinou, postavenou na repetitivních analýzách řídících středisek reprezentujících snahu o správný běh „velkých" dějin, a druhou polovinou filmu, dodržující důsledně aristotelskou jednotu místa, času a prostoru, v níž několik hrdinů zoufale bojuje o své životy tvořící „malé dějiny". V závěru se pak za modliteb ke Kristu i Mohammedovi oba typy dějin propojují v mrazivém danse macabre. - Jan Jílek
Popis: V roce 2037 po jaderné katastrofě lidé usoudí, že pro ně bude bezpečnější vstoupit do virtuálního světa tzv. Inworldu, který zcela ovládá počítač. Avšak jedna dívka se rozhodne zkusit žít v reálném světě. Bude se muset postavit kanibalistickým mutantům ovládajícím povrch země.(Chatterer)