Film vypráví příběh holandského mořeplavce Willema Barentse, který se společně se svoji posádkou pokouší najít tzv. severovýchodní průjezd do Číny a Indie, proplutím nezmapovaných vod při severním pobřeží Ruska. Posádka lodi se překvapivě dostává až k ostrovu Nová země, kde je loď uvězněna ledem. Barentsova výprava je tak nucena přečkat nehostinnou arktickou zimu za polárním kruhem. Scénář filmu je založen na zápiscích z cestovního deníku Gerrita de Veera, jednoho z kartografů a členů výpravy. Tento film režiséra Reinouta Oerlemanse byl v Nizozemsku natočen jako první pomocí nové 3D technologie.(Cejny)
Film o lásce bez lásky, o válce bez války a magii bez kouzel. Rok 1914. Plukovník von Haukwitz (Jiří Schmitzer) zahyne za záhadných okolností při okultní seanci. Jeho snoubenka, herečka Klára Knabelová (Viktorie Čermáková), při vyšetřování zjistí, že tělu byly po smrti odňaty hlava, ruce a srdce. Při hledání odpovědí na tuto záhadu naráží na nejbližší plukovníkovu osobu - poručíka Heinricha Rotha (Roman Zach) a osud je spojí dohromady. Vojenský vyšetřovatel Karel Vrana (Martin Finger) se snaží Kláru přimět ke spolupráci právě proti Rothovi a okultním kruhům v armádních řadách. Klára odmítne, ale vyjádří Vranovi podporu jeho cíli najít odcizené části plukovníkova těla. Mezitím je poručík Roth povolán na bojiště 1. světové války a Vrana zároveň vyráží po Evropě hledat ostatky von Haukwitze využívané okultními skupinami. Klára se přesunuje na svůj rodný statek na Moravu, kde obdrží jinou část těla - ruku zraněného poručíka Rotha. Ten se naplněn deziluzí po válce navrací ke Kláře na její statek a pokouší se hledat nové cesty uspokojení vlastní iracionality. Nachází je v nesmyslných pokusech s kohouty či podivných výletech do přírody, kde prožívá zvláštní snové stavy. Jeho vyprahlost a prázdnota již však nedokáže a možná ani nechce Kláru uspokojit a naplnit. Vrana přiváží na statek nalezené plukovníkovy ostatky. Je však stižen rovněž svého druhu paralýzou. Ani on, byť je ke Kláře od prvního okamžiku silně přitahován, není s to jí nic nabídnout.(oficiální text distributora)
Popis: Nový film Mateje Mináče vypráví dosud neznámé osudy "Wintonových dětí". Když před pár lety slovenský režisér, scenárista a producent Matej Mináč náhodou v jedné knížce narazil na dva krátké odstavce o panu Nicholasovi Wintonovi, byl fascinován. Spolu s Patrikem Paššem se rozhodli natočit dokumentární film Síla lidskosti o téměř zapomenutém příběhu záchrany 669 českých a slovenských dětí těsně před začátkem II. světové války. Hlavní protagonista, dnes 101letý sir Nicholas Winton, se o svém činu více než půl století nikomu nezmínil, dokonce ani své manželce. Nyní je příběh záchranné akce známý po celém světě. V rámci vzdělávacích projektů film Síla lidskosti viděly miliony dětí a mnohé z nich se rozhodly jít ve Wintonových stopách a udělat něco důležitého pro náš svět. Režisér Matej Mináč natočil nový celovečerní dokumentární film s hranými rekonstrukcemi Nickyho rodina. Film o Nicholasi Wintonovi a jeho pozitivním poselství, které se šíří světem, přináší dosud nezveřejněná fakta, svědectví a osudy nově objevených "Wintonových dětí". Uvedením Nickyho rodiny v lednu 2011 Matej Mináč definitivně uzavře cyklus Wintonovských filmů: Všichni moji blízcí (1999), Síla lidskosti - Nicholas Winton (2002) a Nickyho rodina (2011).
Popis: Šen Lien (Chen Chang) je kapitánem u císařské stráže. V létě 1627 se při vyšetřování obyčejného případu loupežné vraždy zaplete do spiknutí proti císaři a začne mu jít o život. Nejen, že po něm jdou jeho kolegové, ale také tunglinští rebelové, kteří usilují o odvolání eunucha Weje (Shih-Chieh Chin) a zničení jeho strany. Šen Lien postupně zjišťuje, že ne vše je tak jednoduché, jak se zpočátku zdálo, a spiknutí sahá výše, než si představoval.(LangiJ)
Popis: Historické doku-drama Poslední útěk Jeronýma Pražského je natočeno poměrně komorním způsobem, a i když se tvůrci soustředili především na poslední fázi Jeronýmova života, snažili se, aby film nebyl informačně chudý. Pro režiséra Lubomíra Hlavsu je docela typické, že jeho filmy nejsou historickou rekonstrukcí, ale spíš používá určitou míru fabulace a nadsázky. I u tohoto filmu jej více než historická fakta zajímá poselství, které sice Jeroným Pražský hlásá společně se svým přítelem Janem Husem, ale přece jen jinak, protože je od Husa povahově velmi odlišný. Zatímco Mistr Jan Hus je pro většinu lidí jakousi nedostižnou ikonou, Jeroným jako by spíš patřil do současnosti. Je více mužem „z masa a kostí“. Například přiznává, že celý život zápasí se strachem, že má sklony k prudké vznětlivosti a dokonce i k násilí. Film přibližuje divákům život jednoho neobyčejného filozofa a mučedníka, o kterém se toho dnes nikde moc nedočtou. Přesto se jedná o osobnost, která spolu s Janem Husem zahýbala celou Evropou. Jeroným se mohl i v temném středověku mít dobře a žít si v blahobytu, ale veden hlubokou křesťanskou vírou nakonec zvolil variantu, která byla pro něj sice fatální, avšak zároveň i vítězná. Ve filmovém příběhu o vítězství nad strachem snad vyzní Jeronýmovo odhodlání tím silněji, že se nakonec vzdává i lásky k ženě, aby své existenci dal ten nejvyšší možný smysl. Je také patrné, že záměrem režiséra bylo, aby měl příběh přesah do dneška. Proto například, když zaznívá z úst mocných věta „vždyť jsou to jen pouhá slova“, připomíná to i tu dnešní devalvaci obsahu a významu slov. V kontrastu s Jeronýmovým přesvědčením a odhodláním jít za Pravdu i na smrt, vyznívá chování jeho oponentů téměř bizarně a jen to dotvrzuje skutečnost, že se doba v tomto směru vůbec nezměnila. V případě Jeronýma Pražského nechtěli tvůrci jen oprášit nějakou zapomenutou osobnost českých dějin, ale také připomenout, že v historii Čech a Moravy se už po staletí v principu opakují různé klíčové události a je na každém člověku zvlášť, jak se k nim v daném okamžiku postaví.(Česká televize)
Americký historický snímek se odehrává v Anglii v období restaurace (odtud i původní název RESTORATION), tedy v době návratu Stuartovců na trůn po jedenácti letech puritánské vlády Olivera Cromwella. Sleduje osudy mladého lékaře Roberta Merivela (Robert Downey Jr.), který pracuje v nuzných podmínkách univerzitní nemocnice. Úspěch při léčbě králova oblíbeného psa z něho učiní královského lékaře a bohatého člověka. Jeho vzestup vzhůru však střídá stejně strmý pád.(oficiální text distributora)
Popis: Příběh filmu Krvavé pobřeží se odehrává v roce 208 v Číně během vlády dynastie Han. Ačkoliv Číně vládl jeden císař - Han Xiandi, země byla rozdělena do mnoha proti sobě bojujících států. Na západě měl vládu v rukou ambiciózní premiér Cao Cao, který používal císaře jako svoji loutku, východ ovládal císařův strýc Liu Bei. Cílem Cao Caa bylo zničit všechna království a prohlásit sebe za jediného vládce sjednocené Číny. Jeho protivník Liu Bei se snažil získat na svoji stranu království Wu, ležící na jihu zemi, kterému vládnul Sun Quan. Liu Bei k němu vyslal svého vojenského poradce Zhuge Lianga, který se zde seznámil s místním vicekrálem Zhou Yu, s nimž se velmi spřátelil. Když Cao Cao zjistil, že se tato dvě království stala spojenci, vyslal proti nim armádu osmi tisíc mužů a dvou tisíc lodí. Doufal, že zabije dvě mouchy jednou ranou. Armáda se utábořila v lese Crow u řeky Yangtze, na jejímž druhém břehu, tzv. Krvavém pobřeží tábořili spojenci. Zdálo se, že se zmenšujícími zásobami jídla a prořídlou armádou, jsou spojenci v koncích. Zhou Yu a Zhuge Liang dali hlavy dohromady a díky své moudrosti se jim podařilo obrátit vývoj války. Následovaly nespočetné bitvy na zemi i na moři, které vyvrcholily nejslavnější bitvou v čínské historii - bitvou u Rudého útesu (Čchi´ Pi) na jižním břehu Jang-tse. V boji bylo potopeno dvě stě lodí a směr čínské historie byl navždy změněn. Tato slavná bitva byla jednou pro vždy zachycena v románu „Romance of the Three Kingdoms“. Přesto, že je kniha stará více než 700 let, pořád je v celé Asii velmi populární. Bylo podle ní uděláno více než tucet počítačových her a množství komiksových knížek. Režiséra Johna Woo tento příběh přitahoval více než 20 let, ale v tehdejší době neexistovaly vhodné podmínky, technické ani finanční, které by umožnily vznik tak velkého a nákladného filmu. Příležitost přišla v létě 2004, když producent Terence Chang poprvé přiletěl do Pekingu a začal dávat dohromady plán i potřebné finanční prostředky.