V den, kdy se Karen a John dozvědí, že nemohou mít děti, ztratí jejich manželství jiskru. Začnou vypadat jako chodící mrtvoly, lapené ve spárech každodenního života a na pokraji rozvodu. Poté, co vypukne zombie apokalypsa, se mladý pár musí zamknout ve svém bytě a čekat na záchranu. Zatímco se okolní svět hroutí, nezbývá, než si k sobě znovu najít cestu a získat zpět ztracenou lásku.(Cinemax)
Popis: Píší se 70. léta 19. století. Uprostřed nových osadníků a psanců čeká dánský přistěhovalec Jon (Mads Mikkelsen) už dlouhá léta, aby mohl svou ženu se synem přivést do Spojených států. Když se mu to konečně podaří, oba se jen chvíli po příjezdu stanou obětmi hrůzného zločinu. Jon ze žalu a zoufalství pachatele zabije, což se neobejde bez ostré reakce. Bratrem zabitého vraha je totiž bezcitný plukovník Delarue, který terorizuje městečko Black Creek a nezastaví se před ničím, co by mu zabránilo pomstít svého sourozence. Bez pomoci komunity, která ho opustila a zavrhla, se Jon mění z mírumilovného osadníka v neohroženého bojovníka, který musí zachránit město a najít klid v duši.(Bontonfilm)
Popis: Jef Costello je osamělý nájemný vrah, pracující s chirurgickou přesností. Jeho životní postoj se podobá samurajské filozofii. Ačkoliv sledujeme především podrobný záznam ze života hlavního hrdiny, přece jen se postupně vynoří dramatická zápletka. Jeden z jeho zločinů má totiž svědka, ale hlavní hrdina se přesto nebojí prozrazení. Dle režiséra bylo totiž záměrem vylíčit schizofrenní stav. Autobiografickým bodem Samuraje je vykreslení samoty jako stavu existence: Jean-Pierre Melville toužil po samotě, jeho hrdinové po ní touží také, a Alain Delon v hlavní roli ji dovádí téměř k dokonalosti. Proto se film jmenuje Samuraj, jak vysvětluje již úvodní titulek. Nicméně ten je pouhou citační mystifikací. Zároveň jde o první film, který spolu s Armádou stínů a Osudovým kruhem tvoří triptych estetického hledání černobílého filmu v barvě. Především postprodukční techniky umožňovaly různé způsoby „zešedivění“ filmu: bylo například možné úmyslně zastřít odstíny, oslabit kontrasty při přechodech mezi barvami nebo „ušpinit“ barvy. Technická část štábu se proto již během natáčení snažila o promyšlené potlačení barev. To znamenalo například důmyslný výběr dekorací a kostýmů, aby bylo dosaženo celkového temnějšího ladění obrazu a truchlivé, fatalistické atmosféry.
Popis: Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch.
Popis: Město Filadelfie je v ohrožení - trojice gangsterů usiluje o jeho ovládnutí. A pro splnění svého předsevzetí jsou ochotni udělat cokoliv... Akční hudební film režíroval Damon Dash a zahrál si v něm i jednu z hlavních rolí.(oficiální text distributora)
Česká psychologická krimi o nenápadném chlapíkovi, který se stal nočním postrachem žen. Tvůrci filmu Černá punčocha se inspirovali skutečnými případy, jež se udály v severních Čechách a v Praze v osmdesátých letech minulého století. Smutným hrdinou je asi padesátiletý dámský modelový krejčí, všeobecně známý jako slušný bezúhonný člověk, schopný v práci, žijící ve spořádaném manželství, pěstující andulky a po večerech kondiční běh - tedy člověk, u něhož by nikdo nehledal nezvládnutelné emoce a sexuální úchylku vedoucí k vraždám.(oficiální text distributora)
Popis: Celovečerní debut Bohdana Slámy DIVOKÉ VČELY je už druhým autorovým titulem v české distribuci. Společnost CinemArt totiž uváděla v kinech i jeho absolventský středometrážní snímek AKÁTY BÍLÉ. Slámova hořká komedie je výjimečná tím, že poprvé od roku 1989 přivádí na plátno vesnické hrdiny a zasazuje je do autentického vesnického prostředí. Tématem vzdáleně připomíná Feničův DŽUSOVÝ ROMÁN (1984) a způsobem zpracování nezapře inspiraci formanovskými filmy šedesátých let a poetikou Saši Gedeona.Osmnáctiletý Kája bydlí ve vesnici kdesi na severní Moravě s otcem-filozofem a s energickou babičkou. Pracuje se ženskými v lese a tajně zbožňuje svou vrstevnici, prodavačku v místním krámku Božku. Ta však chodí s frajírkem Laďou. Když do vesnice přijede z Prahy Kájův starší bratr Péťa, který se živí jako cesťák, začnou se vztahy mezi jednotlivými postavami proměňovat. Zatímco Božka, pociťující snad nejvíce vesnickou nudu a beznaděj, nakonec zůstává, Kája, který přišel o panictví, odjíždí s bratrem... Jednoznačným kladem snímku je důraz na realitu dnešního života na vesnici. Autentičnost prostředí i charakterů však nemůže vyvážit vágnost scénáře, který postrádá silný příběh a nahrazuje jej tříští epizod. Snad z obav před přílišnou syrovostí reality opatřil tvůrce téměř všechny hlavní postavy značnou dávkou nesmělosti, ostýchavosti a osamělosti. Zbytečně tak ohlazuje hrany, jež jsou v dnešní době na venkově značně ostré; také vztahy mezi lidmi tam jsou vesměs tvrdší. Zásadní obraz venkovského života mladých lidí, tedy pocit frustrace a zároveň odevzdanost osudu bez vůle hledat jiný životní styl, však jistě odpovídá skutečnosti.Snímek se natáčel v Jiříkově na Bruntálsku, v kraji bývalých Sudet s vysokou nezaměstnaností. Vedle známých i méně známých herců tu vystupují i místní obyvatelé, k nimž patří i představitel Káji. Název DIVOKÉ VČELY (ty se objevují ve filmu jen ve zvuku lesa), souvisí podle tvůrce s tajemstvím, s neklidem a touhou...
7. júla 2005 otriasli ulicami Londýna mohutné explózie. Pôvodcami týchto výbuchov boli štyria cudzinci, ktorí odpálili smrtonosné nálože na sebe a dopustili sa tak strašného zločinu na ľudskosti. Toho rána, po tom, ako sa rozlúčila so svojím priateľom Jamesom (Gwilym Lee), odišla Jenny Nicholson (Emily Watson) okamžite opúšťa Wales, kde v tom čase bola navštíviť svojich rodičov, aby sa čo najrýchlejšie dostala do Londýna a našla svoju nezvestnú dcéru...(sochoking)
Popis: Kate (Olivia Wilde) a Luke (Jake Johnson) spolu pracují v pivovaru. Panuje mezi nimi jedno z těch přátelství, které by mohlo přerůst v něco víc. Kate je ale s Chrisem (Ron Livingston), Luke s Jill (Anna Kendrick) a Jill by ráda věděla, jestli je Luke připravený mluvit o manželství. Jasné odpovědi na tuhle otázku se dočká poté, co spolu Luke a Kate nečekaně stráví víkend.