Popis: Jak už to tak často bývá, dramatické události začínají většinou velmi nenápadně. Mladý a ambiciózní manažer Lockhart (Dane DeHaan) dostane od nadřízených jednoduchý úkol. Přivézt ze sanatoria pana Pembrokea, nepostradatelnou hlavu jejich společnosti. Léčebna, kam se před časem uchýlil a podle posledního odeslaného dopisu se z ní ani nechce jen tak rychle vrátit, se nachází v zastrčeném koutě švýcarských Alp. Její personál zde poskytuje životem a prací vyčerpaným boháčům speciální očistnou léčbu. Ale nabízené zázračné procedury možná nejsou tak úplně běžné a pobyt zde až tak úplně dobrovolný...(CinemArt)
Popis: Psychologický thriller Úniková hra vypráví příběh šesti lidí, kteří přijali výzvu zúčastnit se únikové hry. Velmi brzy ale zjistí, že ze hry cesta ven neexistuje… a začíná boj o přežití.(Falcon)
Popis: Kevin Costner je lékař, stejně jako byla jeho nedávno tragicky zahynuvší manželka. Ta navzdory svému těhotenství odjela plnit misi Červeného kříže do divokých pralesů ve Venezuele a stala se jednou z obětí nehody autobusu vysoko v horách. Její tělo nebylo nikdy nalezeno, protože autobus se zřítil do hlubokého koryta divoké řeky. Hrdina se stále nedokáže se smrtí milované ženy vyrovnat, vyhýbá se přátelům, bolestné vzpomínky se snaží přehlušit posedlostí prací. Náhle však začne kolem sebe vnímat podivné věci. Dostane balíček, který si jeho žena před odjezdem objednala, v domě, který společně sdíleli, lékaře začínají pronásledovat zvláštní představy a vidiny, které ho zavedou za někdejšími manželčinými pacienty. A on je stále pevněji přesvědčen, že mu chce mrtvá žena cosi naléhavě sdělit prostřednictvím lidí, kteří prožili klinickou smrt. Kolegové už začínají pochybovat o jeho duševním zdraví, když vyjdou najevo šokující skutečnosti...(oficiální text distributora)
Popis: Děj tohoto třídílného filmu je zasazen doprostřed Bermudského trojúhelníku. Skupinu rozličných profesionálů svede v tomto třídílném filmu dohromady pátrání po jedné z největších záhad. Miliardář Eric Benirall přijde nečekaně přijde o několik nákladních lodí i s posádkou a chce znát odpovědi. Sestaví tým expertů na různé obory včetně skeptického novináře Howarda Thomase, odporníka na oceánologii Emily Pattersonovou, vědeckého inženýra Bruce Gellara (Michael Rogers) a psychoanalytika Stana Lathema. S příslibem neomezených prostředků má tento nesourodý tým šanci, která se naskytne jen jednou za život - vyřešit jednu z nejzáhadnějších světových hádanek, záhadu Bermudského trojúhelníku. Poté, co nad Trojúhelníkem zmizí tryskové letadlo, se každému z Benirallova týmu začnou dít podivné věci. Když se o jejich vyšetřování začne zajímat vláda, tým zjišťuje, že stojí před něčím mnohem nebezpečnějším, než mohli tušit. Z výzkumné mise se bleskově stává zběsilá jízda v srdci Bermudského trojúhelníku…(oficiální text distributora)
Popis: V roce 1959 je jako součást otevíracího ceremoniálu nové základní školy požádána skupina studentů, aby nakreslila obrázky, které budou uloženy do zvláštního pouzdra a uschovány pro budoucí generace. Ale jedna záhadná dívka místo kreslení zaplní svůj papír řádky zdánlivě náhodných čísel. O padesát let později nová generace studentů zkoumá obsah pouzdra a dívčin mystický vzkaz skončí v rukou mladého Caleba Koestlera. Ale je to Calebův otec, profesor John Koestler, který učiní zarážející odhalení, že přiložený vzkaz předpovídá s neuvěřitelnou přesností data, smrtelné daně a souřadnice každé významné katastrofy za posledních 50 let. Jak John dále odhaluje mrazivá tajemství dokumentu, zjišťuje, že předpovídá ještě tři další události, které poukazují na destrukci globálního rozsahu, a zdá se, že to svým způsobem zasáhne i Johna a jeho syna. John se snaží varovat úřady, ale ty jsou k jeho výzvám netečné, a tak se rozhodne sám zabránit ještě větší destrukci. S váhavou pomocí Diane Waylandové a Abby, dcery a vnučky nyní již mrtvé autorky proroctví, začíná Johnův zběsilý závod s časem, dokud nezjistí, že čelí definitivní katastrofě a také definitivní oběti.
Popis: Čeho byste byli schopni, kdybyste získali nadpřirozené schopnosti? Použili byste je ve jménu dobra a pomáhali světu, nebo byste se přiklonili na stranu zla? Toto dilema řeší i tři kamarádi ze střední školy, kterým jejich náhle nabyté nadpřirozené schopnosti přerostou přes hlavu. Charismatický a populární hezoun Steve, třídní vědátor Matt a v kolektivu nepříliš oblíbený Andrew jsou kamarádi ze střední školy. Tito obyčejní sedmnáctiletí kluci se v ničem zásadním neliší od ostatních teenagerů až do chvíle, kdy shodou okolností v lese naleznou záhadnou substanci a tím získají nadpřirozené schopnosti. Díky nim mohou dělat věci, o kterých se jim předtím ani nesnilo. Své schopnosti ale neumí rozumně využít a slouží jim pouze jako nástroj pro zábavu a krácení dlouhé chvíle, a tak svou nadlidskou sílu testují sami na sobě a na lidech ve svém okolí. Svědky jejich nadpřirozených schopností můžeme být díky Andrewově kameře, která původně měla sloužit pro záznam týraní jeho opileckého otce. Postupem času se ovšem životy hlavních hrdinů začínají zamotávat, nadpřirozené schopnosti přestávají zvládat a probouzí se v nich temnější stránky jejich osobnosti. Jejich žerty už nejsou zábavné, ale spíš nebezpečné. A teprve když začnou hazardovat i s lidskými životy, začínají si naplno uvědomovat, že si se svou silou nemohou tak snadno zahrávat.
Když po celém světě přistanou tajemné vesmírné lodě, dojde k sestavení elitního týmu – v čele s odbornicí na lingvistiku Louise Banksovou (Amy Adams) – s cílem zjistit, jaké mají mimozemšťané úmysly. Zatímco celé lidstvo balancuje na pokraji globální války, Banksová se společně se svým týmem pokouší ve velmi omezeném čase najít odpovědi – a aby je byla schopna najít, bude muset přistoupit k činům, které mohou ohrozit nejen její vlastní život, ale dost možná osud celého lidstva.(Falcon)
Popis: Měly to být hezké vánoční svátky. Stal se z toho boj o život. Na Aljašce probíhají velké klimatické změny. Pod zasněženými vrcholky hor začíná tát věčně zmrzlá půda. Podloží sněhových plání je nestabilní. Zalidněné údolí může kdykoli zasypat nejen ohromná lavina, ale i ledová záplava. Katastrofa je nevyhnutelná. Zem se otřásá a na povrch uniká nebezpečný plyn metan. Začíná boj o život pro všechny, kteří se nacházejí nejen na Aljašce.(oficiální text distributora)
Popis: Děj tohoto třídílného filmu je zasazen doprostřed Bermudského trojúhelníku. Skupinu rozličných profesionálů svede v tomto třídílném filmu dohromady pátrání po jedné z největších záhad. Miliardář Eric Benirall přijde nečekaně přijde o několik nákladních lodí i s posádkou a chce znát odpovědi. Sestaví tým expertů na různé obory včetně skeptického novináře Howarda Thomase, odporníka na oceánologii Emily Pattersonovou, vědeckého inženýra Bruce Gellara (Michael Rogers) a psychoanalytika Stana Lathema. S příslibem neomezených prostředků má tento nesourodý tým šanci, která se naskytne jen jednou za život - vyřešit jednu z nejzáhadnějších světových hádanek, záhadu Bermudského trojúhelníku. Poté, co nad Trojúhelníkem zmizí tryskové letadlo, se každému z Benirallova týmu začnou dít podivné věci. Když se o jejich vyšetřování začne zajímat vláda, tým zjišťuje, že stojí před něčím mnohem nebezpečnějším, než mohli tušit. Z výzkumné mise se bleskově stává zběsilá jízda v srdci Bermudského trojúhelníku…(oficiální text distributora)
Popis: Děj tohoto třídílného filmu je zasazen doprostřed Bermudského trojúhelníku. Skupinu rozličných profesionálů svede v tomto třídílném filmu dohromady pátrání po jedné z největších záhad. Miliardář Eric Benirall přijde nečekaně přijde o několik nákladních lodí i s posádkou a chce znát odpovědi. Sestaví tým expertů na různé obory včetně skeptického novináře Howarda Thomase, odporníka na oceánologii Emily Pattersonovou, vědeckého inženýra Bruce Gellara (Michael Rogers) a psychoanalytika Stana Lathema. S příslibem neomezených prostředků má tento nesourodý tým šanci, která se naskytne jen jednou za život - vyřešit jednu z nejzáhadnějších světových hádanek, záhadu Bermudského trojúhelníku. Poté, co nad Trojúhelníkem zmizí tryskové letadlo, se každému z Benirallova týmu začnou dít podivné věci. Když se o jejich vyšetřování začne zajímat vláda, tým zjišťuje, že stojí před něčím mnohem nebezpečnějším, než mohli tušit. Z výzkumné mise se bleskově stává zběsilá jízda v srdci Bermudského trojúhelníku…(oficiální text distributora)
Příběh o záhadě… Záhadě uvnitř vnitřních světů… Rozvíjející se kolem ženy… Ženy zamilované a v nesnázích. Herečka Nikki Grace se připravuje na největší roli svého života, ale když se zamiluje do svého kolegy, zjistí, že se její život začíná podobat fiktivnímu filmu, který právě točí. Navíc odhaluje, že tento současný film je remakem polského snímku 47, který nebyl nikdy dokončen kvůli nevyslovené tragédii. A to je jen začátek. Brzy se na filmovém plátně rozpoutá zdánlivě nekonečný útok nepopsatelně bizarních situací: sitcom představující lidi v králičích kostýmech, paralelní příběh zasazený do zimního Polska, dům plný tančících prostitutek, šroubováky v břiše… a mnohem, mnohem víc. Jakmile přijdou závěrečné objasňující záběry filmu, budou i skalní Lynchovi fanoušci lapat po dechu. To, co nejvíce odlišuje Inland Empire od předchozích Lynchových filmů, je formát, na který točil. Toto je poprvé, kdy si vybral natáčení na digitální kameru, a jakkoliv je toto rozhodnutí v první chvíli nepříjemné, zrnité obrazy zapojují do hry hrůzostrašné a oblíbené kouzlo. Snímkem Inland Empire přináší David Lynch svou nejvíce avantgardní, abstraktní a neproniknutelnou vizi v celé své kariéře. Tříhodinová horečná noční můra hraného filmu bere základní strukturu Mulholland Drive a ještě více ji činí neovladatelnou.Inland Empire je snad tím nejabstraktnějším dílem Davida Lynche od dob Mazací hlavy, avšak jak sám autor doufá, dostane se tento snímek i do srdcí 14letých amerických dívek. Každopádně tu vyvstává jednoznačná otázka: Bude to dávat smysl? A David Lynch odpovídá: „Mělo by to dávat naprosto perfektní smysl.“ Když se někdo zeptá Davida Lynche na to, o čem Inland Empire je, odpoví: „Je to o ženě v nesnázích, a je to tajemné, a to je vše, co bych k tomu řekl.“ Když uvádí projekce svého filmu, nadhodí někdy Lynch klíč ve formě citace: „Jsme jako pavouci. Utkáváme si svůj život a pak se po něm pohybujeme. Jsme jako snílci, kteří sní a pak v tomto snu žijí. A to platí pro celý svět.“Pochopení filmů Davida Lynche není nikdy snadné. Ale se svým novým snímkem Inland Empire je mistr záhad a děsu ještě více neproniknutelný než když před tím. Šest let po úspěchu Mulholland Drive (2001) se Lynch vrací, aby si dobíral diváky ďábelskou skládankou. Lynchův temný příběh je film ve filmu, ve kterém nás provede děsivým labyrintem vnitřního světa hollywoodské herečky, kterou hraje Laura Dernová, která zároveň film koprodukovala. Film přepíná vzad i vpřed mezi realitou a fantazií, mezi skutečným životem herečky a její filmovou postavou, a je vyplněn hrůznými obrazy, nepříjemnými zvuky a temnými proroctvími. Lynch si je vědom toho, že diváci budou muset pracovat a hodně přemýšlet. „Každý film je jako vstup do nového světa, vstup do neznáma. Ale neměli byste se bát použít svoji intuici a pocit, myslet svým vlastním způsobem; mít zkušenosti a věřit svým vědomostem,“ říká režisér.Lynch, který naprosto boří pravidla filmu, klade na diváka nároky svým neustálým přepínáním časoprostoru a zapojením skládačkové představivosti, a přiznává, že často sám nevěděl, kam jít dál v utváření filmu, natáčení scén. „Střih do další scény může být velmi překvapivý a to je zázrak filmu – jak se přemísťujeme z jednoho místa na druhé a možnosti těchto míst, do kterých vstupujeme, jsou svým způsobem nekonečné. Jak dokážeme vidět sami sebe a pohybovat se tam – to je to, co mne pohání vpřed,“ říká Lynch a pokračuje. „Film je tak nádherný jazyk. Film je něco, co si pohrává s věcmi za hranicí slov, a to je krásné. Nechat se unášet filmem je jako plout s hudbou, vaše mysl cestuje s ním, je to tak fantastické. Vstupte a zažijte něco neobyčejného v naprosto odlišném světě.“ Justin Theroux, který hraje ve filmu milence Laury Dernové, říká, že vždy přemýšlel o filmech Davida Lynche jako o koupi nové jazzové nahrávky. Nejlepší je nechat, aby ten film prošel kolem vás. „Posaďte se a vydejte se na jízdu.“Natáčená bez scénářeHerci pracovali na filmu 2 a ½ roku, ale za celou dobu nedostali do ruky scénář. „Každý den se ubíral jiným směrem, každý den měl jinou myšlenku,“ říká Dernová. „Všichni z nás, stejně jako vy, jsme zažívali Davidovu vizi poprvé,“ pokračuje, „protože tu od začátku nebyl předem daný scénář nebo plán. Film se přes nás převaloval a naše zkušenost s ním byla stejná jako ta vaše.“ Dernová film poprvé viděla až na premiéře na festivalu v Benátkách. „Pravda je, že jsem nevěděla, koho hraji, a nevím to stále, a těším se, až ten film uvidím a dozvím se víc.“ Na festivalu v Benátkách byl také David Lynch oceněn Zlatým lvem za celoživotní dílo a ve svých 60 letech se tak stal nejmladším držitelem tohoto ocenění. Lynch říká: „Jsem skutečně poctěn, že dostávám tuto cenu. Teprve včera mi bylo 19 a nyní dostávám toto ocenění.“Digitální změnaInland Empire je první z řady úspěšných filmů Davida Lynche, který byl zcela natočen na digitální kameru – s přístrojem Sony DSR-PD150. „Začal jsem pracovat s digitálním videem s mými webovými stránkami a zcela jsem se do tohoto média zamiloval. Je to neuvěřitelné, ta svoboda a ty nekonečné možnosti, které přináší, jak při natáčení, tak i v post-produkci.“ Po natáčení Lynch uvedl, že již nikdy nebude točit na filmový pás. „Pro mne neexistuje cesta zpět k filmu. Skončil jsem s ním. Mám rád abstrakci. Film je nádherné médium, ale je velmi pomalé a nemáte šanci si vyzkoušet řadu věcí. S DV tyto možnosti máte. A v post-produkci můžete udělat vše, co chcete.“ DV dalo Lynchovi také svobodu v tom, že nemusel nikomu vysvětlovat své záměry – jak finančníkům, tak i sám sobě – než začal natáčet. „Vysvětlovat věci slovy je vždy velký problém,“ přiznává.Výrobní proces s DV popisuje jako cestu „velkého zkoumání“ k odhalení, jaký bude jeho film. „Píši, kudy chodím,“ říká. „Věřím v jednotu věcí. Když máte jednu část a pak druhou část, která se k té první nehodí, je zvláštní přijít na to, že po tom všem k sobě pasují. Je to zcela nádherná věc.“ Lynch také věří, že s pomocí DV získá od herců jiný druh výkonu. „Když vyčerpáte film, musíte zastavit a přeložit nový pásek a během této doby někdy vyprchá onen nabytý a potřebný žár. Ale s tímto médiem můžete tento žár udržet a budovat ho, a je hezké do sledovat.“ Z této svobody také těžila především Laura Dernová. „Ona je naprosto úžasnou herečkou. Někteří lidé dostanou roli a dělají své věci, ale někteří mají v sobě mnohem víc a obvykle nedostanou příležitost to ukázat,“ dodává režisér. Ke kvalitě filmu natočeného na DV Lynch říká: „Vypadá to jinak. Někdo by mohl říci, že to vypadá špatně. Ale mně to připomíná počátky 35mm filmu, který neměl tu dnešní kvalitu. Když máte slabý obraz, je tu mnohem více prostoru pro snění.“Práce ad hocKdyž dával David Lynch v roce 2005 interview, hovořil o natáčecím procesu Inland Empire. Říkal: „Nikdy dříve jsem nepracoval na projektu takovýmto způsobem. Nevím přesně, jak se tato věc rozvine… Tento film je úplně jiný, protože nemám scénář. Píši ty věci scénu za scénou a většina z nich je natočena a nemám ani příliš tušení, jak to skončí. Je to risk, ale já mám tento pocit, protože všechny věci jsou jednotné, tato myšlenka v tomto pokoji se bude nějakým způsobem hodit k tamté myšlence v růžovém pokoji.“ Každé ráno rozdal Lynch hercům několik stránek čerstvě napsaných dialogů. „David nám nikdy nedal scénář, dal nám jen popis scén, takové krátké 10 stránkové materiály. A pak jsme šli na konci dne domů a dal nám další, nebo nám dal tři najednou. Občas se ty scény zdály propojené, občas na sebe vůbec nenavazovaly. Takže skutečný proces (natáčení) se zdál být téměř stejný jako to, když se na film díváte, což zahrnuje to, jak si spojíte věci dohromady, když odcházíte z kina,“ říká Justin Theroux.Většina filmu byla natočena v Łodź v Polsku, s místními herci jako např. Karolinou Gruszkovou, Krzysztofem Majchrzakem, Leonem Niemczykem, Piotrem Andrzejewskim a umělci místního cirkusu Cyrk Zalewski. Část natáčení se také uskutečnila v Los Angeles a v roce 2006 se Lynch vrátil z Polska, aby film dokončil. Inland Empire také pokračuje v Lynchově tradici pojmenovávat své projekty podle místa, kde byly natočeny.FinancováníVětšinu nákladů hradil Lynch ze svých vlastních zdrojů, společně s pomocí Mary Sweeneyové, své dlouholeté spolupracovnice. Film také zčásti financovala francouzská produkční společnost Canal Plus, která již dříve poskytla prostředky k třem Lynchovým filmům. Rozpočet Inland Empire není přesně znám.(oficiální text distributora)