Popis: Dlouholetá hudební kritička Ellie Klugová, která před prací vždycky dávala přednost večírkům a flirtování s mladými muzikanty, dostane poslední příležitost dokázat šéfredaktorovi prestižního hudebního časopisu, že je stále jeho nepostradatelnou součástí. Jejím úkolem je vypátrat, co se skutečně stalo s dlouho pohřešovanou rockovou ikonou Matthewem Smithem, s nímž shodou okolností kdysi chodila. Aby Ellie přišla oné záhadě na kloub, vydá se neochotně na cestu za doprovodu snaživého dokumentaristy Charlieho, který nenávidí hudbu a v milostných záležitostech je – stejně jako ve svých rozpačitých filmařských pokusech - úplně mimo mísu. Snímek Klikaři pojednává o tom, jak si idealizujeme své ztracené lásky a jak toto "zbožštění" často stojí v cestě všemu novému a nadějnému.(Cinemax)
Policista není spokojený s výsledkem vyšetřování vraždy, ke které došlo ve varšavské komunitě gayů, a rozhodne se odhalit pravdu. Příběh z komunistického Polska 80. let. (Netflix)
Popis: V samotném srdci Hollywoodu stojí Lusman. Kdysi to bývalo oblíbené místo bohatých a slavných, ale fasáda už je dávno oprýskaná, luxusní koberce prošlapané. Do hotelu se právě nastěhovala Nell se svým manželem Stevenem. Brzy se spřátelí s Julií, která však zničehonic zmizí... Nell tuší, že se stalo něco strašného. Dům plný symbolů skrývá děsivé tajemství.(oficiální text distributora)
Popis: Slavný thriller s prvky komedie o drsném poldovi a ukecaném vězni, kteří společně pátrají po uprchlém vrahovi. Z vězení utekl nebezpečný trestanec. Odzbrojil detektiva Jacka Catese a jeho pistolí zastřelil dalšího policistu. Jack Cates je však tvrdý polda, který je odhodlán pomstít smrt kolegy za každou cenu. Aby se dostal vrahovi na stopu, rozhodne se "vypůjčit" si z vězení na osmačtyřicet hodin vězně Reggio Hammonda, který by mu mohl pomoci. Vrah se totiž chystá vybrat skrýš s lupem, o který ho Hammond připravil. Přestože jsou zájmy obou mužů zcela odlišné, cíl mají oba stejný, dopadnout uprchlíka. Není to však snadné. Už jen proto, že každý z dvojice pronásledovatelů je zcela odlišný. Jack je málomluvný drsný polda, Reggie lehkomyslný mluvka a hazardní hráč. A tak není divu, že musí přes vzájemné osobní antipatie během pronásledování plného honiček, přestřelek a dalších dramatických situací, nejprve naučit respektovat jeden druhého.(oficiální text distributora)
Popis: Jeden z nejuznávan?jších raper? na sv?t?, Curtis "50 Cent" Jackson, je hlavním hrdinou filmu. Marcus je zhrzený chlápek, se kterým se život nemazlil. Poté, co byla zavražd?na jeho matka, se vrhne na dráhu drogového dealera a za?ne si užívat života. P?íb?h nato?ený na motivy skute?ného života 50 Cent Jacksona.
Popis: Narazí-li kosa na kámen, lítají jiskry široko daleko. Není sice příliš jasné, kdo v případě těch dvou géniů - tedy vrchního inspektora Clouseaua a jeho bývalého nadřízeného vrchního inspektora Dreyfuse - je tou kosou a kdo kamenem, faktem však zůstává, že pro ně oba není svět dost veliký. Clouseauovy eskapády přivedly Dreyfuse do blázince a i když jeho psychiatr dělá, co může, i když se už už zdá, že ten nebožák je definitivně vyléčen, stačí jedno jediné setkání těch dvou - a všechno se zřítí jako domeček z karet. Může se někdo divit Dreyfusovi, že se rozhodl tuhle neudržitelnou situaci jednou provždy vyřešit? A jeho plán, jak se zbavit nenáviděného soka, je - jak jinak - ďábelsky geniální!
Popis: Film Čas zabíjet je adaptací prvního z řady bestsellerů autora soudních příběhů a bývalého právníka Johna Grishama (nar. 1955), kterého k jeho napsání inspirovalo vyslechnutí výpovědi dvanáctileté oběti znásilnění. Přidal si motiv otce, beroucího spravedlnost do vlastních rukou, a dal se do psaní. Každý den brzy ráno, než se odebral do práce, po celé tři roky. Dokončený rukopis však nikdo nechtěl vydat, až v červnu 1988 nakladatelství Wynwood Press knížku přineslo na trh ve skromném nákladu 5 000 výtisků. To už měl Grisham rozepsanou druhou knihu, nazvanou Firma. Prodej práv na zfilmování Firmy společnosti Paramount ještě ve stádiu rukopisu (za 600 000 dolarů) vyprovokoval k akci řadu nakladatelů. Těžký konkurenční boj nakonec vyhrálo renomované nakladatelství Doubleday, které Firmu vydalo v roce 1991. Kniha se stala bestsellerem roku a stejný osud potkal i další autorovy prózy Případ Pelikán (1992) a Nebezpečný klient (1993). Grisham se stal jedním z nejúspěšnějších současných literárních autorů a samozřejmě už dávno přestal provozovat advokátní praxi. Od té doby pravidelně každý rok vydává nový román ze soudního prostředí - The Chamber (1994), The Rainmaker (1995), The Runaway Jury (1996), The Partner (1997), The Street Lawyer (1998), The Testament (1999) a The Brethren (2000). Jeho prvních šest románů bylo úspěšně zfilmováno a je velmi pravděpodobné, že podobný osud potká i ty následující. Filmová verze Času zabíjet se stala prestižním snímkem společnosti Warner Brothers pro rok 1996. Režií byl pověřen Joel Schumacher, zkušený řemeslník, známý jako tvůrce třetího a posléze i čtvrtého Batmana, kterému se s podporou hollywoodských financí podařilo soustředit mimořádný herecký soubor - v roli obžalovaného otce uvidíme Samuela L. Jacksona (za svůj výkon byl nakonec nominován na Zlatý glóbus), v úloze studentky práv Ellen Sandru Bullockovou, státního návladního Buckleye hraje Kevin Spacey, starého advokáta Wilbankse Donald Sutherland a výraznou roli padoucha Freddieho Cobba vytváří jeho syn Kiefer. V dalších rolích se objevují např. Oliver Platt, Brenda Frickerová, Patrick McGoohan a Ashley Juddová. Největším problémem bylo obsazení klíčové hlavní role obhájce Jakea Brigance. Schumacher, podporovaný studiem, chtěl Woodyho Harrelsona, ale Grisham, který poprvé u adaptace své knihy fungoval jako producent a měl v otázce hereckého obsazení právo veta, byl zásadně proti. Ani Harrelson ani žádný z náhradníků (z okruhu renomovaných hollywoodských herců) nesplňoval jeho požadavky na fyzický vzhled hrdiny, do něhož autor pochopitelně promítnul řadu autobiografických rysů. Grisham nakonec navrhl do ústřední role mladého právníka téměř neznámého texaského herce Matthewa McConaugheye, který do té doby účinkoval jen v reklamě na pivo, v několika videoklipech a epizodních filmových rolích. Autor prosadil svoji a mladý herec jeho důvěru nezklamal. Role Jakea Brigance z něho doslova přes noc udělala hvězdu. Schumacher natočil poměrně věrný přepis literární předlohy, a přestože se klíčové scény filmu odehrávají v soudní síni a totožnost viníka je od počátku známá, podařilo se mu vytvořit velice sugestivní dílo, v němž s citem pro atmosféru přibližuje houstnoucí dění okolo soudního procesu i události, jež mu předcházely. Vrcholem snímku je Briganceova emotivní závěrečná řeč, která do té doby nerozhodnuté porotce dokáže přesvědčit. Film je seriózní sondou do stále živé problematiky rasismu, který není omezen jen na jih Spojených států. Motiv samozvaného vykonání spravedlnosti, jež je výrokem soudu nakonec posvěceno, však může vzbuzovat oprávněné pochybnosti, na které řada recenzentů ve svých kritikách poukázala.
Popis: Hlavním hrdinou zábavného příběhu je spisovatel Karel Kryšpín, autor brakových detektivních románů o zločinci gentlemanovi Fredu Flokovi. Ten se jednoho dne dočká neobvyklého překvapení, když se tváří v tvář setká s mužem, který tvrdí, že je jeho výtvorem, že je Fredem Flokem. A protože Flok nelení, je neprůbojný mladý spisovatel vzápětí i proti své vůli zatažen do skutečného světa zločinu. Navíc se objeví dívka Helena, která by ráda poznala podsvětí a k tomu, jak se zdá, jsou Kryšpín a Flok ideálními průvodci. A když je Helena Flokovou bandou unesena, podaří se ji sice spisovateli zachránit, čeká ho však ještě nejedno překvapení...(oficiální text distributora)
Bezstarostná jízda a la française sedmdesátých let. Jean-Claude a Pierrot jsou dva cyničtí pobudové, chuligáni, zloději, neurvalci a mnoho dalších podobných přívlastků dostanou na své cestě po Francii. Co vlastně chtějí? Zahnat nudu, naplnit život bezbřehou provokací společnosti, šosáků a měšťáků, kdo ví. A možná to ani sami nevědí. Chvíli si nasazují masku misogynů, jindy něžných ochránců žen plných porozumění, někdy jsou to jen sprostí zloději. Dvojice Patrick Dewaere a Gérard Depardieu, oba téměř stejně staří, plují svou sebezničující cestou s perverzní grácií a vulgárním šarmem. Cestu jim zkříží divy francouzského filmu jako Jeanne Moreauová, Miou-Miou, mladičká Isabelle Huppertová a Brigitte Fosseyová. Režisér Bertrand Blier je synem zesnulého herce Bernarda Bliera. Proslavil se již v polovině 70. let jako tvůrce eroticky provokativních filmů, jejichž hrdiny jsou nejčastěji sexuálně frustrovaní muži.(Česká televize)