Popis: Otevřená studie ženské sexuality podle kontroverzního dánského režiséra Larse von Triera.
Popis: V zatím posledním filmu režiséra Tsai Ming-Lianga je řada prvků, jež se objevily i v jeho snímku z roku 2001 Kolik je tam hodin? (byl uveden na MFF Karlovy Vary v sekci Horizonty oceněné filmy). Dívka jménem Shiang-Chyi se vrací z Francie domů a v Tchajpeji zjišťuje, že celé město trpí nedostatkem vody. Náhodou se setkává s prodavačem hodinek Hsiao-Kangem, jehož zná z dřívějška, a něžná romance pokračuje v jejím bytě. Dívka ovšem netuší, že Hsiao-Kang nyní točí pornografické videofilmy a že přímo v sousedství se dějí podivné věci a setkávají se tam podivní lidé. Co se stane, když jim Shiang-Chyi zkříží cestu? Útržkovité filmové vyprávění je protkáno živými a imaginativními hudebními sekvencemi, které diváky vzdalují od tajemných věcí, odehrávajících se v dívčině bytě.(MFF Karlovy Vary)
Popis: Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. "Materiálem" k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci.Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu - morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip "filmu ve filmu" umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. "Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti," míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká:"Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film - to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti." Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až něm k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.(oficiální text distributora)
Popis: Otevřená studie ženské sexuality podle kontroverzního dánského režiséra Larse von Triera.
Popis: Opět můžete nahlédnout do zákulisí zámečku Riviéra na pražské periferii, kde se pod rouškou exkluzívního nočního podniku skrývá nevěstinec pro společenskou smetánku. Děj se odehrává v roce 1930 a přestože od událostí prvního dílu uplynulo již několik let, vášně rozpoutané tehdejšími intrikami stále nevychladly. Opět se můžete setkat s Renátou zvanou Anděl, dříve prostitukou nyní manželkou bankéře Justice a majitelkou Riviéry. Elegantní Madame, které podnik patřil předtím a nyní tu pracuje jako pouhá ředitelka a osnuje nové intriky, aby získala zpět vše, co ztratila a současně zničila Renatu. Nástrojem její pomsty se má stát šarmantní sňatkový podvodník Jaroslav, kterého v podniku uvede jako barona Slawického. Podaří se jí probudit Renatin zájem a tak se zdá, že past brzy zaklapne. Jenže vše nakonec dopadne jinak.(oficiální text distributora)
Popis: Poslední snímek, který stačil režisér a producent Stanley Kubrick dokončit před svou smrtí, je eroticky laděné psychologické drama EYES WIDE SHUT (v překladu Široce zavřené oči), natočené volně podle podle Snových novel (1926) Arthura Schnitzlera. Věhlasný tvůrce jej realizoval dvanáct let po svém předchozím filmu (FULL METAL JACKET, 1987). Původně ovšem zvažoval zfilmováni Schnitzlerovy novely už koncem šedesátých let. Jeho uvedení do kin se již nedožil. Zámožný newyorský lékař William Harford začne na svou přitažlivou ženu Alici žárlit poté, co se mu svěří, že by kvůli erotickému zážitku s cizím mužem byla snad schopná opustit celý svůj dosavadní život. Muž využije příhodné situace a bez vědomí manželky prožije malou sexuální odyseu. Po odmítnutí zamilované dcery svého zemřelého pacienta a po následné nezdařené návštěvě u prostitutky pronikne prostřednictvím svého přítele na tajnou orgii, jejíž účastníci v karnevalových maskách benátského stylu provozují záhadný sexuální rituál. Nezvaný návštěvník je však rychle odhalen... Kubrick předsadil freudovský příběh z Vídně počátku dvacátého století do současného New Yorku, pulzujícího předvánočním shonem. Navzdory obsazení prominentní herecké a manželské dvojice Toma Cruise a Nicole Kidmanové a navzdory eroticky podbarvenému námětu ovšem nejde o komerční film. Tvůrce podnikl výpravu k "dračím slujím", ukrytým v psychickém ústrojí člověka a vyjevujícím se obvykle prostřednictvím snů a představ; hlavní hrdina se několikrát ocitne na začátku erotického dobrodružství, jehož náplň a zejména zničující důsledky ovšem nikdy nestačí zažít. Ty již zůstávají předmětem brilantně naznačovaného tajemství. Kubrick, známý posedlou důsledností a precizností v přípravě a realizaci svých děl, komponuje vyprávění s epickou rozmáchlostí, v pomalém rytmu a se suverénní filmařskou virtuozitou; dramatický půdorys erotického thrilleru, na němž je více než dvouapůlhodinový příběh vystavěn, a nabízející se atraktivní situace jsou pro něj zcela podružné. Uvedení snímku do distribuce provázely různé spekulace, týkající se zejména dodatečných zásahů do díla. Pro příznivce Kubrickova výlučného stylu je však opus důstojným odkazem klasika moderní kinematografie.
Nevlastní otec Brittney Haversové Niles zahyne při havárii soukromého letadla. Brittney ale nezdědí jeho majetek v hodnotě téměř sedmdesáti milionů dolarů, ale pouze roční rentu pětadvacet tisíc. Zbytek připadne jeho společnosti, pokud se o dědictví nepřihlásí Nilesův přímý potomek. A ten se k překvapení všech přihlásí. Je to Maya Kingová, která tvrdí, že je Nilesova nemanželská dcera a ochotně se podrobí testu DNA. Soudní lékař Julian Hayes potvrdí, že je to pravda. Vyšetřovatel pojišťovny Terence Bridge, která má vyplatit pojistku ve výši dvou milionů, objeví několik nesrovnalostí potvrzujících, že havárie Nilesova letadla nebyla nehoda. Zjistí také, že Hayesův test byl podvod a do všeho jsou zapleteny Brittney a Maya, které lékaři slíbily část dědictví, pokud jim pomůže. Nechtějí se s ním však dělit, a tak ho zavraždí. Bridge dívky konfrontuje a nabídne jim mlčení, pokud mu vyplatí polovinou majetku.(Nova Cinema)
Popis: Autorovi kontroverzných KIDS, newyorskému fotografovi Larrymu Clarkovi, zachutila sláva a tak sa ju snaží zopakovať s ešte väčšou dávkou sexuálnej otvorenosti. Zatiaľ čo v KIDS bol sex medzi deckami niečím, čo im ničilo životy, v Ken Parkovi už decká žiadne životy nemajú a sex je pre ne tým posledným, čo ich drží nad vodou. Ústrednými postavami sú mladý kalifornský skateboardista a jeho kamaráti, a veľkú rolu tu hrajú tiež rodičia a starí rodičia, ktorých vzťah k deťom (a naopak) je stredobodom sociálnej kritiky filmu. Vo filme sa prelínajú štyri individuálne príbehy, pričom zvraty v deji prichádzajú vo chvíľach, kedy by sme ich očakávali najmenej. Kameraman a spolurežisér filmu Ed Lachman zhŕňa jeho posolstvo do krátkej repliky: "Aj dospelí aj mladí, všetci sú obeťami."(POMO)